Thursday, December 12, 2013

Umno kata hentikan sengketa kerana fahaman politik kepartian, benarkah ?

Bersikap rasional atau profesional dalam politik. Itulah hujahan media Umno khasnya dan rakyatwan yang muak dan bosan dengan politik. Antara kehendak mereka itu mereka mahukan pimpinan parti-parti politik ketepikan perasaan itu (belah bahagi) . Siuasi berkenaan nampak jelas semasa khasnya dalam menghadapi bencana besar seupama banjir dan sebagainya.

Dengan mengambil sikap dan percontohan negara luar terutama AS, kerana para pemain politik kedua parti besar boleh bersaa-sama membantu rakyat dan berganding bahu bersama-sama. Hal ini kata mereka tidak berlaku di negara kita. Bila lah kematangan itu akan datang , kerana kita sudah 56 tahun merdeka.

Apa tidak politik berlaku dalam Umno sendiri. Bantuan banjir datang daripada pelbagai ada dari Skuad Sayang, Puteri, Pemuda dan Umno Bahagian lah, negeri itulah dan inilah sehingga tersenyum urusetia dengan bantuan yang mencurah-curah. Mereka nampak berlumba dalam bantuan agihan banjir

Dan hari ini, seruan mereka yang baik dan lunak agar kita segera hentikan sengketa fahaman politik bila selesai PRU13. Kembali normal dalam hidup. Benarkah demikian ?

Lihat nilaian mereka tentang sahabat mereka ini .........


TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20131212/po_02/Golongan-masih-bersama-PKR-sebenarnya-kotor#ixzz2nGcuTRw5 
© Utusan Melayu (M) Bhd


Golongan masih bersama PKR sebenarnya kotor

ALA LUMPUR 11 Dis. - Bekas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang memutuskan meninggalkan parti itu adalah insan istiqamah, bersih serta tinggi prinsip jati diri kerana tidak rela melihat bangsa, agama dan tanah air tergadai demi nafsu politik Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Bekas pemimpin PKR, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim sebaliknya berkata, individu yang masih bersama dengan parti itu merupakan 'kekotoran' sebenar, kerana walaupun sedar kalimah Allah digadai dan orang Melayu diperlekehkan, mereka tetap menyokong Anwar.
Sehubungan itu, beliau menyifatkan kenyataan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli bahawa bekas pemimpin yang meninggalkan parti itu sebagai kotor sebagai biadap serta tidak menghormati segala pengorbanan yang dibuat pengasas PKR semasa era 90-an dahulu.
"Saya sebenarnya tidak mahu terpalit dengan isu politik kerana tugas sebagai diplomat tetapi ini pandangan peribadi memandangkan saya bekas pemimpin PKR. Saya perlu buat kenyataan kerana apa yang dikatakan Rafizi itu terlalu biadab sedangkan pengorbanan kami terlalu banyak.
"Pihak yang kotor bukan kami yang meninggalkan PKR. Golongan yang kotor adalah mereka yang masih bersama PKR kerana sanggup melihat bangsa diperlekeh, agama digadai dan negara diburukkan demi kepentingan politik," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Rafizi seperti dipetik melalui portal Malaysia Today yang antaranya menyebut; Thank you for sucking away our dirt dipercayai dituju kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak susulan tindakan ahli PKR keluar parti.
Menurut Zahrain, bekas pemimpin dan pengasas PKR terdahulu yang mengambil keputusan meninggalkan parti itu jauh lebih mengenali belang sebenar Anwar berbanding Rafizi, kerana mereka yang bersusah payah cuba meraih sokongan rakyat ketika PKR mula ditubuhkan.
Beliau yang kini dilantik sebagai Duta Besar Malaysia ke Indonesia menambah, keputusannya meninggalkan Anwar dan PKR selepas pilihan raya umum 2008 juga mempunyai sebab konkrit iaitu tidak mahu bersekongkol dengan Ketua Pembangkang itu untuk menipu rakyat.

No comments: