Sunday, October 20, 2013

Cara fikir Ketua Pejawat awam Malaysia: Kos Sara Hidup Di atasi

Inilah cara fikir  ketua kepada segala Penjawat Awam Malaysia. Mungkin ini adalah salah satu bentuk hukuman kerana Laporan Audit 2013. Banyak ketirisan, salah urus, salah laku, kelaku kurang molek, gelapkan wang rakyat, pungli (pungutan liar) dilakukan oleh para penjawat bertaraf 'jerung'/

Persoalannya, kenapa yang menerima padah adalah pejawat awam bilis sahaja. Apa tindakan atau surcaaj yang pihak-pihak tertentu lakukan dan laksanakan. adakah laporan Audit 2012 dan kita kini pula sudah masuk sukuk ke 4 2013, tidak nampak apa-apa tidakan.

Jadi KSN, jangan marahkan nyamuk kelambu dibakar. Minta KSN bakar nyamuk dan bakar kelambu sekali. 

Jangan biarkan negara kita karam dan tenggelam......


Kos sara hidup penjawat awam diatasi

INGAPURA 19 Okt. - Kerajaan akan mencari penyelesaian terbaik bagi mengatasi impak kenaikan kos sara hidup penjawat awam di luar negara.Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa berkata, kenaikan kos sara hidup dilapor dialami di beberapa negara dan membebankan petugas awam yang bertugas di luar negara.

Ali berkata, perkara itu akan dibawa kepada perhatian kerajaan.

“Dalam sesi perjumpaan saya dengan penjawat awam dari sektor luar negara termasuk Wisma Putra, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia, kami telah berbincang isu berkaitan perkhidmatan mereka.

“Ada juga yang membangkitkan mengenai elaun luar negeri dan sebagainya," katanya ketika ditemui di Kompleks VIP Lapangan Terbang Antarabangsa Changi di sini sebelum berlepas ke Kuala Lumpur, semalam.
Beliau mengulas sesi interaksi dengan pegawai Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Singapura sempena lawatan kerja ke republik itu mulai Khamis.
- BERNAMA


No comments: