Tuesday, August 28, 2012

PRU 13: Parlimen Bubar 8 Sept ?

Rumah terbuka Syawal adalah sesuatu yang menarik buat masa ini. Masing-masing ramai yang anjur ada yang pelbagai serampang yang bermataa-mata

Baru sebentar tadi penulis berkesempatan beraya di rumah terbuka orang kuat PAS di Parlimen Temerloh ini. Kebetulan semasa kunjungan penulis itu bertemu dengan ramai kenalan yang dikenali dan mengenali penulis.

Fokus yang dibualkan adalah berkisar isu politik, ramai yang teruja sangat bilakah parlimen akan dibubarkan. masa ini ramailah yang mengaku ada saudara di sini sana. dan masing-masing cuba memberi info apa-apa sahaja berkenaan politik semasa setempat atau nasional mahupun antarabangsa.

Terbaru dalam ramai-ramai berbual itu, ada yang menjadi jurucakap Najib ada yg wakili SB PDRM ada yang informer itu dan ini. 

Lontaran yang amat menarik isi yang dibualkan parlimen bakal dibubarkan pada 8 September 2012.

Alasannya kata mereka cutu pegawai keselamatan dibekusejukkan, walaupun beku membeku dah lama, tidak juga nampak cair. Agaknya kalinya bakal cair kataanya.

Katanya polis baik memberitahu semacam itulah maklumatnya. Minta PR sebelah sini siap siagalah.

Kalau ya kita kena rujuklah juga para pencetak atau kilang cetak. Kalau dah ada tempahan dibuat atau hint-hint kertas dah banyak masuk dan murah pula maka dekatlah pilihanraya.

hebatnyaa najib hanya dialah seorang sahaja yg tahu bila parlimen mahu dibubarkan.

Kita nantikan laah sahaja ...


No comments: