Friday, June 08, 2012

Politik Hina Bangsa Melayu

Benarlah bagai apa yang dikatakan serta dijelaskan oleh TGNA, manifestasi bangsa Melayu mengamalkan politik busuk yang akhir memalukan bangsa mereka sendiri serta merugikan islam sendiri kerana bangsa-bangsa lain tidak lagi ingin mendekati Islam kerana cara gaya berpolitik kita (orang Melayu) amat memalukan.

Sebagai contoh terkini, selepas apa yang menimpa TGNA dengan sekumpulan orang Melayu menghantar cangkul penyodok dan kereta sorong di hadapan Pejabat MB Kelantan kelmarin.  Yang memaparkan rendahnya budaya bangsa, tidak amalkan kemurninan akal budi dan daya ilmu

Kini politik busuk dan memalukan dilakukan oleh seorang lagi penyangak politik Melayu juga berbangsa Melayu kepada DSAI.





'Jelaskan akuan berkanun'

Anuar Shaari

KUALA LUMPUR 7 Jun - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta tampil memberikan penjelasan terhadap akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Datuk Abdul Murad Khalid berhubung pemilikan 20 akaun induknya.

Bekas Setiausaha Sulitnya, Anuar Shaari berkata, sekiranya dakwaan yang terdapat dalam akuan berkanun berkenaan tidak benar, mengapa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sehingga kini belum memfailkan saman fitnah terhadap Abdul Murad.

“Akuan tersebut yang diedarkan pada Oktober 1999 itu antara lain mendedahkan pemilikan kira-kira 20 akaun induk Anwar bernilai lebih RM3 bilion.

“Kita minta Anwar jelaskan adakah semua akaun induk tersebut membabitkan pemilikan aset, saham serta wang Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali dan isterinya, Shamsidar Taharin," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

No comments: