Wednesday, May 16, 2012

TPM bangkrap idea, ulangi skrip lama pertahan Umno

Reverse pskailogi oleh TPM secara sinis tempelak PAS khasnya dan beliau meningati dan menghidupkan kembali kata-kata serta pesanan mantan Presiden PAS yang akan melelong Putrajaya. Katanya hari ini depa nak tawan pulak.


Kenapa dan mengapa TPM takut sangat. ia mudah kerana dulu kata-kata almarhum ust Fadil Noor tidak menjadi kudis dan masuk dalam hati mereka. Maknanya depa langsung tidak rasa tergugat. Kini situasinya cukup berlainan sama sekali.


Selain itu. adalah bagi memujuk kebimbangan hati mereka dan selain itu juga bertujuan untuk meraih simpati rakyat dan pengundi agar dapat kekalkan kumpulan mereka lagi di Putrajaya. 



Seterusnya kerana tujuan lain iaitu, hanya Umno sahaja yang mampu mentadbir dan memajukan negara. Pemikiran ini mahu dipaksa kerana ia sudah kekal lebih 5 dekad


Pemimpin dan kumpulan lain tidak mampu, rakyat diminta mempercayai doktrin ajaran ini. Khurafat besar khasnya ke minda pengundi.


Kini, pengundi sudah berubah dan mahukan perubahan. 


Dahulu nak lelong, kini mahu Putrajaya - TPM


Muhyiddin Yassin memasang iklan pada teksi sambil diperhatikan oleh Rais Yatim di Majlis Pelancaran Ikon Membaca Kebangsaan dan Penyemarakan Kempen Nilai-nilai Murni 1Malaysia di Perpustakaan Negara Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 14 Mei - Tan Sri Muhyiddin Yassin menyelar sikap pembangkang yang sering kali mengkritik idea dan projek pembangunan mega kerajaan khususnya ketika era pentadbiran Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Timbalan Perdana Menteri berkata, projek-projek pembangunan seperti pembinaan jambatan Pulau Pinang, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan Pusat Pentadbiran Persekutuan Putrajaya didakwa mereka sebagai projek 'gajah putih' yang tidak menguntungkan negara malah membazir wang rakyat.

''Namun hari ini kita dapat lihat bagaimana pandangan jauh Dr. Mahathir dalam meletakkan asas kepada pembangunan dan kemajuan negara telah berjaya melepasi ujian zaman. Misalnya, Jambatan Pulau Pinang yang dahulunya dianggap satu pembaziran oleh pembangkang kini terbukti memberikan sumbangan besar kepada pembangunan pesat negeri itu.

''Begitu juga dengan pembangunan Putrajaya, ketika peringkat awal pembinaannya, pembangkang begitu ghairah mengkritik dan menuduh kerajaan dengan pelbagai tohmahan. Gamat satu negara kononnya Putrajaya adalah satu lagi projek 'gajah putih' Tun yang membazir wang rakyat.

''Malah pembangkang tanpa segan silu berjanji Putrajaya akan dilelong jika mereka memerintah. Kini, jauh panggang daripada api. Janji mahu melelong Putrajaya langsung tidak kedengaran lagi. Apa yang kita dengar, kempen 'Road To Putrajaya' oleh pembangkang,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap melancarkan Ikon Membaca Kebangsaan dan Penyemarakan Kempen Nilai-nilai Murni 1Malaysia di Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) di sini hari ini.
Turut hadir, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayanan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Muhyiddin berkata, tidak dinafikan sepanjang kepimpinan Dr. Mahathir banyak idea beliau dikritik dan dibangkang oleh beberapa pihak terutama pembangkang.

''Kita juga pasti ingat bagaimana Tun menangani krisis kewangan yang melanda negara pada 1997. Walaupun dikritik hebat oleh pengamal ekonomi bebas, baik di dalam mahupun di peringkat antarabangsa, beliau nekad mengambil tindakan di luar kelaziman dengan mengikat mata wang ringgit.
''Beliau juga mengambil langkah bijak dengan menolak bantuan daripada Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) yang dibimbangi akan membuka jalan kepada penjajahan ekonomi bentuk baru ke atas Malaysia,'' ujarnya.

No comments: