Tuesday, December 20, 2011

Mohon hentikan Perdebatan Isu (Hassan & Ust Nasa ) ini

Reaksi pimpinan mengundang perpecahan ? Justeru semua pimpinan diminta menghentikan percakaran dan perdebatan melalui media.

Sesi jawab menjawab, berbalas kenyataan sebenarnya tidak menguntungkan PAS. Rakyat menilai dan memerhatikan. Walaupun hidup dan kehidupan ini sering dilambung gelombang. Kita minta supaya gelombang itu diimbangkan.

Tindakan kedua-dua pihak adalah betul belaka, kerana masing-masing ingin memperjelaskan terhadap reaksi terhadap apa yang dihadapkan kepadanya. Setiausaha Agong PAS sendiri ada tanggungjawabnya. Tetapi dengan membuat satu wawancara dua muka dalam Harakah ini adalah sebagai tidak adil, kerana isu yang diperberbahaskan lebih bersifat terlalu mendalam dan dikira sebagai masalah dalaman yang perlu diselesaikan melalui kaedah lain. Buat pendedahan melalui media.

Sebalinya, orang yang kena dedah amatlah tidak senang hati dan panas hati. Salurannya juga melalui media sebelah lah...

Mohon hentikan...





Setiausaha Agung PAS hilang arah: Hasan Ali


2011/12/20

PETALING JAYA: Datuk Dr Hasan Mohamed Ali menyifatkan serangan negatif Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustapa Ali, terhadapnya sebagai perbuatan sombong dan bongkak. 

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia itu berkata, kenyataan Mustapa bahawa beliau terperangkap dalam permainan UMNO bagi melemahkan PAS itu berniat jahat.




"Setiausaha Agung PAS menggunakan kuasanya melatah dan seperti hilang arah hingga sanggup bermain dengan api fitnah," katanya pada sidang media di kediamannya di sini, hari ini.
Sehubungan itu, Dr Hasan menggesa Mustapa memberikan jawapan secara berfakta dalam tempoh terdekat berhubung perkara itu.

Baru-baru ini, Mustapa mengeluarkan kenyataan bahawa Hasan terperangkap dengan mainan UMNO dan terbabit dalam agenda melemahkan PAS. 


No comments: