Tuesday, September 06, 2011

KJ minta letak jawatan serah KP Pemuda kepada Azeez A Rahim

Isu Mohamad Sabu penyokong perjuangan komunis memasuki hari ke 10. Media milik Umno memainkan sentimen kemerdekaan. Kini dilaporkan Utusan pemutar belit sudah ada 554 laporan polis dibuat ke atas Mohammad Sabu.

Hari ini, kemarahan 69 komando terhadap Mohammad Sabu oleh Utusan . Kelmarin sahaja Prof Khoo Kay Kim diberi slot istimewa wawancara Utusan pemutar belit mengupas dan mengulas tentang fakta dan auta sejarah komunis dan tiada pandangan balas Mohd Sabu.

Soal bagi Utusan dan Umno kebenaran fakta tidak penting. Yang penting baginya adalah auta fakta terhadap rakyat.

Prof Khoo Kay Kim ahli akedemik dan bukan beliau sahaja arif sangat dengan persejarahan Malaysia. Dan beliau bukan sahaja pakar sejarah negara. Ke mana Prof Dr Zainal Kling, Mohd Yusof Ibrahim UKM dan ramai lagi.

Pendekata rujuk Penerbit UKM berhubung sejarah Malaysia. Bongkar dan selongkar di Jabatan Sejarah UKM. Lihat tulisan kupasan terbitan karya Prof Nik Anuar Nik Mahmud. Rujuk dan tanya Prof Madya Dr Nabir.

Kenapa dirujuk dua pakar sejarah Prof Khoo dan Ramlah Adam sahaja. Pandangan mereka tidak adil , ini adalah pandangan sebelah pihak sahaja.

Kemudian tanya Prof Madya Mohd Zain Kemboja UKM, Dr Wan Rusik UKM soal kupasan tentang komunis di Kemboja.

Cabaran KJ, yang muncul tetiba kalah dengan Aziz Abd Rahim, presiden Kelab Putera 1Malaysia yang nampak hebat daripada Ketua Pemuda Umno. Sepatutnya KJ berhenti dan letak jawatan. dan Aziz minta ambil alih menjadi Ketua Pemuda Umno

Isu anugerah kewarganegaraa, Buku Jingga, 58 isu besar yang memufliskan negara (Idris Jala) terpinggir daripada minda rakyat.

Kenapa Umno gila mempertahankan fakta auta komunis. Kenapa Mohd Sabu menjadi pengkhianat negara. Kerana dengan 1 fakta tentang komunis.

Hebatnya Mohd Sabu menenggelamkan semua buku fakta sejarah negara. DBP kena pecat semua penulis buku sejarah negara yang auta


No comments: