Saturday, August 06, 2011

MCA semakin rasis macam Umno pro

Demi survival dan demi untuk memulihkan sokongan orang Cina terhadapnya , MCA sudah menjadi parti yang tidak keruan. Sementelahan pula berketua kan Dr Chua Soi Lek yang terpalit dengan skandal seks.

Imej dan persepsi MCA lumpuh dan naiknya pula wakil masyarakat Cina kini adalah DAP sebagai musuh saingan untuk memperjuangkan kaum Cina.

Dulu MCA semasa zaman kuat banyak memainkan politik skip dan dalam dengan memperjuangkan masyarakat Cina dan membuat tuntutan itu dan ini dengan mengugut Umno bahawa sokongan akan lari jika Umno enggan tunduk kepadanya.

Kini, Umno sendiripun sudah bermasalah, dengan krisis dalaman cukup gawat. Namun sokongan pengundi laur bandar masih setia kepadanya. Berbanding MCA masyarakat Cina semakin meminggirkan pergantungan mereka kepadanya.

Selepas menyelar KM Pulau Pinang Lim Guan Eng kerana tidak memberi satu projek pun kepada kontraktor Cina di Pulau itu. kemudain menempelak sijil halal JAKIM yang dilabelkan pada semua barangan keluaran tempatan untuk berada dalam pasaran.

Dan kini mengecam tindakan JAIS (Jabatan Agama islam Selangor) menyerbu gereja di damansara yang dikatakan

No comments: