Wednesday, August 03, 2011

Kerakyatan Segera: Petaka dan Bala kepada Negara



Kemuncak kepada pembohongan dan penipu terbongkar dan dibongkarkan. Tindakan menjual negara dengan cara 'mudah' memberi kerakyatan kepada 'orang luar' atas operasi mendaftar mereka melalu kaedah biometrik.

Penipuan ini sudah tidak dapat disusup dan disorok. Sebabnya mereka yang dipaksa 'bekerja' untuk Umno Bn dan kerajaan sudah engkar dan enggan lagi berselinkuh dengan kerajaan.

Dapatan dan pembuktian bagaimana Mismah yang memegang kad pengenalan PR dalam masa 3 jam sudah mendapat Mykad (bermutu tinggi). Ini semua dibuktikan dengan pembuktian yang tidak dapat lagi didolak dalik kan.

Satu masa dahulu , dalam buku sejarah orang melayu dan pejuang Melayu khasnya Umno menempelak pemimpin2 Melayu yang memberi kerakyatan secara 'jus soli' kepada orang Cina dan India waktu itu.

Isu ini menjadi sensitif sehinggalah ke tahun-tahun 1980an masih belum reda dan padam. Marahnya para pejuang terhadap hal ini bukan kepalang. Banyak buku-buku makalah rencana di dalam media membelasah pemimpin kita waktu itu yang pendek akal dan kesannya sehingga sekarang.

Kini sejarah kembali berulang, dan kerakyatan amat dahsyat melanda negara. ini adalah salah satu malapetaka pada masa depan rakyat Malaysia.

Marah sahaja tidak ada guna, ayuh lakukan perubahan. Tolak Umno Barisan pada PRU akan datang

No comments: