Sunday, July 31, 2011

Tohmahan Umno Akhir Terlerai, Jelas Umno Penipu ?

Tiba - tiba media menjadi baik terhadap Anwar Ibrahim. Media teramat bersimpati dengan nasib Anwar dan masa depan serta kedudukannya. Media pula membelasah Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat kerana menawarkan jawatan tertinggi ketua pembangkang Ku Li pulak.

Maka yang jelaslah selama hari ini, PAS didakwa diperalatkan dan menajdi alat sahaja dalam gabungan parti-parti pembangkang atau Pakatan pembangkang ini . Dan PAS sekadar menjadi alat dan diperalatkan oleh parti itu dan parti ini, menjadi kuda tunggangan parti itu dan ini,

Yang jelas tuduhan dan dakwaan itu tidak benar. Dengan mereka hari ini menjawab sendiri tuduhan mereka itu. Ini kerana nampak PAS cukup power dalam Pakatan sampai boleh mengagihkan dan menawarkan jawatan ketua pembangkang kepada Ku Li .

Yang jelas penipuan Umno semakin terserlahlah.

Kedua, Ku Li dalam fikiran Umno sekadar atau setakat layak menjadi ketua pembangkang sahaja. Maka tidak lebih dan tidak jauh masa depan politik Ku Li.

Justeru Ku Li kenalah berlawan dengan Umno secara all out kali ini. Dengan menumbangkan Umno m secara dari dalam atau bersama gabungan Pakatan



Tawaran Kepada Ku Li Belakangkan Anwar

KUALA LUMPUR: Pakatan pembangkang dilihat sebagai membelakangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila didakwa mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Ketua Pembangkang.

Naib Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Omar Saleh berkata perbincangan mengenai pelawaan kepada Anggota Parlimen Gua Musang itu dikatakan turut melibatkan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"JMM difahamkan Anwar tidak tahu mengenai perkara ini...dan kami mahu tahu mengapa Nik Aziz membelakangkan Anwar (dalam hal ini)," katanya di sini, hari ini.

Beliau tidak menolak kemungkinan bahawa pelawaan kepada Tengku Razaleigh dibuat berikutan perbicaraan kes Anwar dituduh meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Bagaimanapun, Omar mempersoal sama ada pelawaan itu dibuat berikutan ada pihak tertentu dalam pakatan pembangkang yang menjangka Anwar bersalah dalam kes itu.

"Mungkinkah Karpal Singh (peguambela Anwar) sudah maklumkan kepada DAP, PAS, PKR mengenai kes khalwat Anwar...saya rasa ada yang tidak kena dalam hal ini (pelawaan kepada Tengku Razaleigh)," katanya.

Semalam, akhbar melaporkan pendedahan Anggota Parlimen Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim bahawa pelawaan kepada Tengku Razaleigh dibuat sebagai persiapan pembangkang untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13. BERNAMA

No comments: