Thursday, July 28, 2011

SPR: Rakyat melihat dan sudah ada keputusannya ?


Sikap sengal dan berdolak dalik Timbalan Pengerusi SPR adalah amat memalukan institusi ini. Dengan membuat kenyataan menangkis dan menolak terus apa yang 'didakwa' oleh ramai pihak dalam parti pembangkang bukanlah cara penyelesian masalah yang baik.

Sementelahan beliau mencabar pelanggan melalui sidang atau kenyataan media, jauh sekali menunjukkan sikap sebagai seorang penjawat awam yang profesionali. Kenyataan nya itu membuat sebahagian pelanggannya bertambah dan terus bertambah meluat terhadapnya.

Sikapnya yang 'ingin melindungi tuan' nya sudah menampakkan kejelasan sikap memihaknya itu. Tanpa berselindung dan bertapis terus menolak dakwaan pembangkang dan lebih parah mencabar pihak-pihak tertentu agar segerakan bukti. dan memberi amaran supaya jangan ia dijadikan isu politik.

Regim ini seperti dan boleh disamakan seumpama berguru dengan Robert Mugabe, bersikap angkuh dan enggan menerima apa sahaja yang bersifat melemah dan menunjukkan lemah pihaknya.

Apa pun kita berharap rakyat semua dapat menilai, dan segera menghukum pada PRU akan datang. Kita tahu sekarang cuma menunggu masa dan saat sahaja keputusan sudah pun berada ditangan mereka. Maka kerajaan Bn Umno akan dijatuhi hukuman pada PRU 13 akan datang.

No comments: