Friday, July 29, 2011

Nyahkan Manusia - Manusia Munafik

Mereka boleh bercakap dan memberi apa saja alasan, dengan mengistilahkan ia 'sama ada mengejar politik matang', 'melakukan pembohongan yang matang', 'memberi alasan yang matang' dan sebagainya berhubung isu SPR oleh Wan Omar selaku Timbalan Pengerusi SPR serta Rosmah Mansur berhubung 'bukti sahih' beliau pemilik cincin bernilai RM74 juta.


Inilah Halacara Politik Baru Malaysia, apabila pemimpin dan isteri pemimpin serta mereka yang diamanahkan dengan tanggungjawab sesuatu institusi beralasan dan memberi alasan sedemikian.


Habis ikhtiar 'pendedahan' bagi membuka 'mata semua orang'. Manakala badan yang bertanggungjawab bagi mengambil berat samada siasatan tindakan dan sebagainya 'membatu seribu bahasa'. Ini lagi satu bentuk 'agensi penguatkuasa yang bacul. Tiada manah rakyat, tiada tanggungjawabn sosial dan lebih malang menjadi penakut kepada manusia, kerana hati kecil mereka bertuhankan manusia.

Manusia sedemikian lah sampai bila hukum hakam Allah tidak akan didaulatkan. Justeru rakyat perlu nyahkan, sila buat perhitungan dan hukuman. Kita tidak mahu manusia sebegini yang menjadi munafik dengan tanggungjawab, munafik dengan manusia dan lebih malangnya munafik dengan Allah SWT



No comments: