Sunday, July 17, 2011

PASCA BERSIH 2.0: Umno dan Bn Semakin Giler atau Killer ?


Seruan Najib dari London agar rakyat jangan membuat perubahan melalui jalan raya tetapi melalui pilihanraya. Kini sudah sampai ke kekumancaknya.

Road Show pasca BERSIH 2.0 kini sudah bermula kelmarin di Rusila Terengganu lautan manusia memberi sambutan luar biasa dengan ceramah penjelasan tentang 8 Perkara Tuntutan BERSIH 2,0 yang releven dan munasabah yang perlu kerajaan selesaikan.

Ketakutan dan kekalutan SPR kelmarin dan penjelasan Najib agar rakyat bersabar membuat perubahan melalui pilihnraya menunjukkan tindakan terdesak mereka bagi menenangkan kemarahan rakyat.

Tuan Guru Presiden selepas keluar dan dibebaskan tangkapan BERSIH 2.0 mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa ini adalah baru MUQADIMMAH terhadap apa yang dituntut.

SPR dan kerajaan masih berdoalk dalik degil dan mempermain-mainkan rakyat. Penipuan jelas PRU 12 Terengganu jatuh kembali ke tangan Umno Bn dengan lonjakan pendaftaran pemilih baru lama kepada 62% melebihi pertambahan undi peringkat nasional.

Kelmarin sahaja media melaporkan Terengganu berjaya mendaftarkan pada 2010 lebih 1/2 juta pengundi baru. Manakala bagi Parlimen Pekan sahaja undi POS sahaja mencecah 20,000.

Paling lucu dna kotor Kem TUDM Batu 8 dan Batu 10 Kuantan masuk ke dalam Parlimen Pekan. Bayangkan 'belahan surih pecah kek' pemsempadanan pilihanraya ala Umno Giler.


No comments: