Wednesday, June 01, 2011

Pemilihan Muktamar : Media jangan ganggu sangat ?

Walaupun ramai yang tidak berapa 'suka' dengan Ust Nasaruddin Mat Isa untuk kekal sebagai Timbalan Presiden PAS. Kita harap pihak media janganlah terlalu 'menggangu' proses pemilihan PAS pada kali ini.

Serangan terhadap Nasaruddin di atas kesalahannya yang mendokong kerajaan pro perpaduan antara hujah kuat mengapa dia bakal ditolak. Bagi sesetengah pihak ia adalah kesalahan yang amat besar. Sementelahan pula Ust Nasa gagal mencerminkan atau mengimejkan dirinya sebagai seorang pengganti kepada gerakan Islam tersohor di AT ini.

Cabaran bagi jawatan Timb Presiden oleh Hj Mohammad Sabu tidak ke mana pada peringkat awalnya kerana para perwakilan akan memilih sebagai mana pandangan penulis veteran Hj Subky Latif, kerana peranan Timbalan Presiden memangku tugas-tugas Presiden bilamana presiden uzur atau berhalangan. Ia membawa imej dan sebagainya serta mengundang persepsi. Kita bukannya menafikan peranan abang Mat yang banyak sungguh jasanya kepada parti dan antara aktivis yang setia bersama parti.

Tetapi keizinannya untuk berada ditangga no 2 gerakan adalah masih lagi jauh dan terlalu awal.Karetor dan tingkahlaku sentiasa diperhatikan dan dicerminkan kepada gerakan ini.

Justeru, media diminta jangan terlalu mengganggu. Jika tidak elemn-elemen tidak sihat , penyakit, virus Umno dibimbangi meresapi sesi pemilihan dalaman PAS ini.



No comments: