Wednesday, June 01, 2011

Gambaran Songsang Hukum Rejam Di Ukrine

Masyarakat dikejutkan dengan berita tindakan seorang peserta Ratu Cantik yang muda beragama Islam telah mati direjam di Ukrine. Tindakan merejam itu dilakukan oleh 'hanya tiga remaja' Islam yang komited dengan pegangan islam mereka.

Media terus menghebohkan perkara ini. Banyak blog memberi ulasan dan pandangan tetapi belum secara keterlaluan.

Pemberitaan sebegini merupakan satu fitnah terbesar terhadap agama islam. Dan penyebaran berita sebegini mengundang persepsi buruk masyarakat bukan islam yang melihat Islam adalah kejam.

Walhal, pembunuhan lebih sadis dalam dunia moden jauh lebih dahsyat dan kejam. Inilah gambaran keburukan yang cuba dimejkan kepada Islam. Semua umat Islam kena berhati-hati dengan berita seumpama ini.

KATYA...dapat tempat ketujuh dalam pertandingan ratu cantik yang diadakan  baru-baru ini.

KATYA...dapat tempat ketujuh dalam pertandingan ratu cantik yang diadakan baru-baru ini.

SIMFEROPOL (Ukraine): Seorang remaja perempuan dilaporkan direjam hingga mati mengikut undang-undang syariah selepas dia mengambil bahagian dalam pertandingan ratu cantik di Ukraine.Media melaporkan, mayat Katya Koren, 19, ditemui di sebuah kampung tidak jauh dari rumahnya di wilayah autonomi Crimea.

akan Kayta berkata, remaja itu memang gemar mengenakan pakaian mengikut fesyen semasa dan menyertai pertandingan ratu cantik berkenaan baru-baru ini.Kata mereka, Katya mendapat tempat ketujuh dalam pertandingan itu.

Media melaporkan, mayat remaja itu yang cedera teruk ditemui ditinggalkan dalam kawasan hutan.

Mayat itu ditemui seminggu selepas Katya dilaporkan hilang. Media melaporkan, polis kini memulakan siasatan terhadap kes pembunuhan itu dan sedang menyiasat tiga pemuda Islam yang dikaitkan dengan kejadian berkenaan.

Sumber berkata, pemuda terbabit menganggap kematian Katya itu dibenarkan mengikut hukum Islam.


No comments: