Friday, June 03, 2011

Selamat Memilih & Bermuktamar ke 57

Penganalisis bertauliah dan tidak bertauliah berduyun-duyun memberi pandangan ikut kaca mata dan bacaan sifir politik masing-masing. Bagi para perwakilan yang sudah ada keputusan untuk memilih ada yang mahu mengikut semua pandangan terhadap PAS. Namun ia bukanlah sebagai satu ikatan atau jaminan yang bersifat hakiki. Apa yang penting perwakilan PAS telahpun membuat lonjakan dan beberapa lonjakan keputusan dalam mencorak kepimpinan khas dalam Muktamar Pemuda dan Muslimat semalamnya.

Hasilnya DMPP berkabinetkan dengan barisan kabinet baru yang dikira dapat memberi tenaga baru menjelang PRU13 yang semakin dekat. Dengan bervisikan 1 Parlimen 1Dun setiap kawasan di Malaysia yang mempunyai 226 kawasan parlimen.

Manakala DPPP masih berketuakan al Sheikh Nasaruddin Tantawi , namun dibantu oleh 13 ustas daripada 17 muka barulama dalam barisan exconya. Semoga dapat membuat lonjakkan dan gelombang baru menjelang PRU13.

Justeru, jentera bawahan PAS kena bergerak secara maksimum gerakkerja bagi menyakinkan rakyat. Sementelahn rakyat kini semakin tertekan dengan kenaikkan tarif elektrik dan kenaikan harga barangan yang cukup merimaskan serta menjepitkan kehidupan mereka.

Beberapa jam lagi perwakilan seluruh negara akan membuat pemilihan baru, dikatakan muktamar kali ini menghadirkan kehadiran luar biasa pemerhati politik dan aktivis parti ke Taman Melewar yang penuh nostalgia ini.

Selamat Memilih


No comments: