Thursday, June 09, 2011

Antara : Pemimpin Bijak Rakyat Cerdik. Pemimpin Cerdik Rakyat Dungu



Nampaknya Umno kekkurangan pejuang bagi mendepani PAS, musuh tradisi. Banyak cubaan dan strayegi yang digunakan bagi memperlemahkan perjuangan PAS dan parti PAS. Isu terkini, Dr M bertindak sendirian apabila 'pimpinan Umno' asyik ajak berpadu atas nama perpaduan Melayu, beberapa hari lalu ketua penerangan nya mengajak PAS atas perpaduan umat islam pula.

Oleh kerana Dr M adalah seorang negarawan ulung dan amat tersohor. beliau enggan mengikut cara gaya ketua hingusan Umno Ahmad Maslan. Beliau terus menyerang PAS, dan mengingatkaan PAS bahawa orang yang membuat onar bagi menggagalkan Hudud dilaksanakan di kelantan yang PAS cita-citakan adalah Karpal Singah.

Hari ini, Dr M terkedu kerana TGNA MB Kelantan, secara tegas dan berani menyanggah bahawa kegagalan Hudud dilaksanakan di Kelantan bukan atas penama yang bernama Karpal Singah tetapi Mahathir Mohammad. malah TGNA menyatakan bahawa beliau masih menyimpan surat rasmi kerajaan Malaysia yang 'mengamarankan' negeri Kelantan agar jangan laksanakan hukum berkenaan.

Inilah dosa terbesar, dosa ketakutan yang amat sangat terhadap hukum Islam yang bakal Kelantan laksanakan. Malah dalam kepala Dr M dan orang Umno, seingat mereka hukum Islam dijalankan semudah menguruskaan undang sivil Barat. Dakwa dakwi secara semberono dan hukum ikut kepala hakim yang 'tidak waras' macam hakim coklat Hacks tempoh hari/

Tassawur Islam walaupun sudah lama diperkenalkan dalam institusi pendidikan hatta di sekolah-sekolah menengah seluruh negara, gagal difahami. Apatah lagi pimpinan negara yang 'enggan belajar' walhal merekalah yang meluluskan supaya subjek tasawwur Islam diajar dan diperkenalkan kepada rakyat kita. Malang sungguh negara kita, pimpinan jahil, rakyat buta dan dungu. Maka senanglah mereka memperbodoh-bodohkan kita.


No comments: