Sunday, May 01, 2011

TPM beri amaran kepada PM: Jangan Gadai Prinsip Perjuangan Umno


Najib Bapa 1Malaysia dan Bapa 1 Email mengajak PAS bersama dengan perjuangan Umno. Katanya PAS sudah jauh tersasar daripada perjuangan asalnya iaitu mendaulatkan hukum hakam Islam di muka bumi malaysia ini. Itulah adalah nada seorang PM yang berpandangan jauh demi negara, bangsa dan agama.

Sebaliknya lain pula dengan nada pembantu beliau TPM Mahiadin Nasi Lemak (atau bapa penyanyi Najwa Mahiadin) hari ini, nadanya nada yang bercanggah sama sekali dengan PM 1Malaysia itu. Katanya di Muar kelamrin , Umno sama sesekali TIDAK akan mengadaikan prinsip perjuangan semata-mata demi kepentingan politiknya. Jelas beliau menolak mempelawa PAS bersama-sama Umno.


Bagi kita, ini barulah, nada seorang pejuang yang tulen (anak jantan) yang mendokong sisa-sisa perjuangan Dulu Kini dan Selamanya. sanggup keseorangan atau yang seorang itu aku , demi perjuangan. Maknanya Dasar Buka Pintu Najib, tidak direstui oleh Mahyuddin bapa najwa rap ni. Baginya perjuangan Umno dan kerjasama Umno dengan Barisan perlu kekal dari segi falsafah dan roh. Dalam lain perkataan jangan ada pihak atau individu yang mahu memandai-mandai mahu mengadai roh, prinsip dan falsafah perjuangan Umno.

TPM marahkan Najib secara sinisnya. Dengan kedudukan Umno kini ia beliau yakin Umno akan kekal dihormati dan sudah bertambah kuat. Maknanya jangan sesekali mengajak PAS untuk memperkuatkan Umno dan Melayu. Malah Melayu dalam Umno kini sudah kuat dan dihormati.




UMNO Tidak Akan Gadai Prinsip Perjuangannya - Muhyiddin

MUAR: Umno tidak akan menggadai prinsip perjuangannya walaupun berhadapan dengan suasana politik yang getir dan mencabar, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Presiden Umno itu berkata berlainan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS, Umno tidak akan menggadai prinsip politiknya semata-mata untuk meraih sokongan politik yang sementara.

"Umno sentiasa istiqamah dalam mempertahankan kesucian Islam dan membela bangsa Melayu kerana itulah prinsip asas perjuangan Umno. PAS sebaliknya boleh mengenepikan sementara prinsip perjuangan semata-mata untuk meraih sokongan politik," katanya.

Muhyiddin yang juga Ketua Umno Bahagian Pagoh berkata demikian ketika merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Pagoh di Kompleks Sri Pekembar di sini, Ahad.

Timbalan Perdana Menteri berkata lebih lama PAS berada di dalam pakatan pembangkang, lebih banyak prinsip perjuangan parti itu akan terhakis dan tergadai.

Bagi PKR pula, katanya parti pembangkang itu langsung tidak ada prinsip perjuangan kerana dari mula ditubuhkan, perjuangannya hanyalah untuk Ketua Umum mereka Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya apabila Anwar dilanda masalah, parti itu turut dilanda masalah yang parah dengan PKR kini dkenali sebagai "Parti Kian Runtuh" dan "Parti Keluar Ramai-Ramai".

Beliau berkata sekiranya anggota Umno terus istiqamah dengan prinsip, falsafah dan roh perjuangan parti, Umno akan terus bertambah kuat dan dihormati.

"Jangan kita gadai perjuangan kita, kerana prinsip inilah yang menentukan kewujudan dan kelangsungan Umno sebagai sebuah parti politik Melayu yang gagah dan perkasa," katanya.

Menurut Muhyiddin, Umno tidak pernah mengambil pendekatan yang ekstrem di dalam perjuangan kepentingan Melayu dan Islam dan sentiasa bersikap adil terhadap semua dengan mengambil kira realiti sosial masyarakat pelbagai kaum dan agama di Malaysia. - BERNAMA

No comments: