Sunday, May 15, 2011

melayu Berpecah : Kerajaan Melayu Selesai masalah Melayu

Rata-rata akhbar memberi ruang kini atau , analisis tentang atau berkenaan perpecahan Melayu. perpecahan Melayu nampak macam parah, daripada perpecahan dalam agama. Ketakutan amat sangat Melayu berpecah melebihi ketakutan perpecahan umat islam.

Walaupun penganalisis tahu bahawa dalam hadis dijelaskan akan berlaku perpecahan 72 puak dalam Islam, mereka masih lagi meraung-raung dan terkinja-kinja Melayu berpecah..Melayu berpecah.

Adakah sukar untuk difahamkan kepada mereka. Kita mintalah mereka menyatukan juga Melayu-Melayu yang lain yang juga berpecah di Cambodia, Maldives, Madagascar, Sri Lanka untuk disatukan. Jika mereka sayangkan Melayu sangat. Kita cabar mereka yang mahu penyatuan Melayu usahakan ?

Trend Melayu berpecah ini kuat ditiup, yang jelas apabila rakyat mula menolak kerajaan Melayu pimpinan Umno yang menerajui Malaysia merdeka selepas tsunami PRU12. Inilah yang meracau-rcau Melayu Umno, sebabnya kekuasaan mereka makin terhakis. kesedapan mereka tidak lagi terjamin, masa depan mereka nampak suram dan keselesaan mereka gerhana.

Jika mereka 'sayangkan Melayu' bantulah Melayu. Rakyat Melayu dalam negara ini lebih 60% daripada jumlah penduduk 27 juta orang. Rata-rata Melayu adalah miskin, kenapa dinaikkan harga minyak, harga gula baru-baru ini.

Oleh itu, Melayu yang berotak tentulah Melayu itu marah. Kecuali Melayu yang sama otak dengan kerajaan sahaja yang menyokong secara babi buta (tanpa mata hati pun). Jika selesaikan harga ayam yang sudah cecah siling dan bumbung sekilo RM8.20 barulah Melayu yang berpecah tadi akan bersatu.

Melayu kampung minta hidup dan kehidupan mereka dibela oleh kerajaan teras Melayu di Purtajaya. Itu sahaja, selepas ini barulah kita boleh bercakap soal Melayu tidak berpecah.


Hanya UMNO dan Pas mampu menghentikan perpecahan dikalangan Melayu

Melihat pada keadaan isu semasa sekarang, kita berasa takut melihat perpecahan berlaku pada orang melayu. Apakah melayu di zaman teknologi serba canggih ini melayu sudah begitu hebat? Atau hanya gah pada nama ‘Melayu’ sahaja?

Tidak keterlaluan jika dikatakan kerana Anwar Ibrahim lah punca segala perpecahan diantara orang melayu. Fitnah, dizalimi, simpati hanyalah permainan politik demi kepentingan peribadi dan cita citanya!

Sedar atau tidak Anwar dikatakan dizalimi dan difitinah apabila lemah untuk meraih simpati beliau sanggup melakukan apa sahaja demi kuasa.

Rakyat perlu menilai kebenaran mengenai moral sebenar Anwar setelah pakar pengimejan video Amerika Syarikat mengesahkan rakaman video seks adalah tulen.

Ianya disahkan oleh pihak polis buat kali kedua, bahawa video seks itu tulen dan bukan merupakan teknik superimpose (pertindihan).

Pengesahan oleh pakar Amerika membuktikan bahawa pendedahan video seks tersebut adalah benar selepas keputusan serupa juga dibuat oleh pakar tempatan dan Korea Selatan.

Adalah mustahil Korea Selatan dan Amerika Syarikat turut ‘berkonspirasi’ bagi ‘membunuh’ karier politik ketua pembangkang itu sebagaimana didakwa Anwar, setiap kali salah laku moralnya didedahkan kepada umum.

Tak perlulah kita begitu taksub dan terpedaya dengan kata kata Anwar Ibrahim…
Yakinlah bahawa pihak polis akan mendedahkan perkara ini kerana skandal seks Anwar sudah menjadi isu nasional.

Melayu PKR harus sedar, PKR tidak memperjuangkan nasib rakyat tetapi hanya nasib Anwar.

Jika dilihat kerjasama antara UMNO dan Pas sebenarnya adalah strategi yang bijak dalam penyatuan orang melayu…

Orang melayu yang memegang ajaran Islam sebenar berfikiran panjang dan halus…
Sekiranya Laungan ini bergema ia akan ditafsir suara penyatuan yang cukup sempurna dan yang akan menentang dihadapan ialah melayu Pas.

Hanya melayu Pas dan melayu UMNO yang dapat menghentikan pergaduhan ditahap perpecahan ini. Bangkitlah melayu! Bangkitlah… Berkata benar walaupun ia pahit untuk diterima!

Dipetik daripada Politik Harian


No comments: