Friday, April 22, 2011

Lynas: TV3 berbohong dan menipu lagi

Demi melindungi Syarikat Pemerosesan Sisa radioaktif, TV3 sebentar tadi berbohong kepada seluruh rakyat Malaysia melalui kenyataan media oleh Pengarah LPTA yang memperalatkan keizinan IEEA .

Sisa radioaktif yang dikeluarkan masih selamat. Ini adalah kerja-kerja orang jahat yang menghasut kejahatan mereka seluruh Kuantan bagi menentang projek 'menjahanamkan' bangsa dan rakyat Malaysia.

semasa sesi-sesi dailog yang penulis ikuti dan mendapat info para pegawai JAS ada yang memperakui , ada yang baru tahu, ada yang baru dapat maklumat, ada yang baru 3 bulan berkerja dan ada yang mengaku tidak tahu menahu Lynas dan sisaradioaktif.

Persoalan dan soalan-soaln bertalu yang ditanya kalangan mereka yang cerdik pandai di Kuantan semasa 3 sesi dailog gagal dijawab dan menyakinkan mereka yang hadir.

Bayangkan sebelum bala besar menimpa rakyat Kuantan. Dengan sisaradoaktif. Sila TV3 dan suku sakat penyokong setia buat lawatan ke kilang kertas di Mentakab. Di mana sisa toksik disalurkan terus ke Sungai Pahang. Kini ramai nelayan darat merungut kerana hasil tangkapan berkurangan berbanding tahun-tahun sebelum ada kilang tersebut beroperasi.

jangan hanya menguar-uarkan bagaimana seorang dato Umno yang makan ikan patin dicaj RM13,000. Justeru memang Dato berkenaan dengan gerombolannya layak dicaj sedemikian. kebetulan tuan gerai yang dikunjungi Dato Umno berkenaan juga merupakan kedai orang kuat Umno juga di temerloh.

dan buat lawatan kilang kertas yang


No comments: