Saturday, April 30, 2011

Baiknya dan manisnya mulut Umno dengan PAS

Sejak bila pula PAS kata DAP mahu kepada Islam. Dan kenapa pula Umno nampak Umno sayangkan PAS, lebih daripada sayangnya DAP dengan PAS dari sebelumnya. Sejak bila pula Umno tahu dan lebih faham dan memahami yang PAS memperjuangkan agenda bangsa, agama dan negara macam dia.

Dan sejak bila pula Umno sayangkan bangsa dan agamanya. Pertanyaan pertama, jika Umno sayangkan bangsa, kenapa dan mengapa Nizar selaku MB sah mewakili PAS dinafikan hak. kenapa dan mengapa 'dua' wakil rakyat PKR Perak bersandiwara mereka telah diberikan 'sedekah' seks. Satu perbuatan yang lebih memalukan daripada kisah video lucah.

Sifirnya mudah kenapa PAS diajak bersama Umno, Najib bercakap soal Melayu bersama masyarakat Melayu Terengganu.

Inilah, jalan-jalan dan bentuk-bentuk penipuan 'lazim' sokmo dan acap dijadikan agenda Umno demi itu dan ini bagi 'perpaduan Melayu'. Lakonan dan sandiwara mudah adalah untuk 'menipu rakyat' terengganu bahawa Umno nampak Melayu dan sayangkan Melayu. PAS demi kuasa tidaka sayangkan Melayu.

Jawapannya mudah sebab Umno sudah terlalu lama berkuasa, itu sebabkan mereka nampak tidak gula kuasa, tetapi itu zahir atau lahirnya sahaja, tetapi batinnya wallahualam bissawab.

Alasan lain tiada , ajakan Umno Najib minta PAS keluar Pakatan kerana DAP tidak mahukan Islam. Itu sahaja. Jawapannya memanglah DAP tidak mahukan Islam, kerana mereka bukan beragama Islam. Masakan DAP mahukan Islam, jadi kerja PAS lebih mudah lah.

Namun Islam DAP enggan terima, tetapi mereka mahukan keadilan dalam hidup, mereka enggan dan marahkan rasuah, mereka menentang penyelewengan, DAP mahukan pemimpin bermoral, jujur dan bercakap benar. Biarlah DAP enggan terima PAS asalkan mereka mahukan keadilan dll.


Najib Minta PAS Keluar Pakatan Pembangkang

KUALA TERENGGANU: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini meminta PAS keluar daripada pakatan pembangkang yang jelas tidak memperjuangkan agenda bangsa, agama dan negara.

Perdana Menteri berkata sudah tiba masanya PAS meninggalkan pakatan pembangkang khususnya DAP yang ternyata tidak pernah sekalipun memperjuangkan Islam.

"Hadi (Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang), cukup-cukuplah dengan DAP, tinggalkan DAP (pakatan pembangkang)," katanya ketika berucap di hadapan kira-kira 15,000 orang pada majlis Perjumpaan Mesra Perdana Menteri Bersama Rakyat Dewan Undangan Negeri kawasan Manir di Kampung Pulau Bahagia, dekat sini.

Turut hadir Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Perdana Menteri berkata masa depan Malaysia sebenarnya lebih terjamin menerusi kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) dan Umno.

"Umno lahir di istana dan bukannya lahir di jalanan seperti Parti Keadilan Rakyat (PKR)".Najib berkata rakyat telah bijak untuk menilai kepimpinan yang benar-benar dapat memperjuangkan agenda bangsa, agama dan negara.

Beliau turut mengulas mengenai kemelut yang sedang berlaku membabitkan kepimpinan parti PKR.

"Semasa di Sarawak (pilihan raya negeri) baru-baru ini, penduduk rumah panjang pun bertanyakan jam Omega (milik Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim).

"Dan semalam kenapa nak halang orang nak bersumpah?," kata Najib yang merujuk kepada suasana tegang apabila hasrat Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat berkenaan pelaku dalam video seks yang didakwa membabitkan Anwar, cuba disabotaj oleh penyokong ketua pembangkang itu.

Eskay ialah seorang daripada tiga individu yang menggelarkan diri sebagai Datuk "T" atau trio, yang terlibat mendedahkan video aksi seks yang dikatakan mirip pemimpin pembangkang.

Najib berkata sudah tibanya rakyat menilai kepimpinan yang benar-benar layak untuk menerajui negara ini.

"Masa depan Malaysia ini adalah lebih terjamin dengan BN," katanya. BERNAMA

No comments: