Thursday, March 31, 2011

Politik Malaysia: Politik Buta Perut

Politik Malaysia memasuki fasa politik buta perut dan buta hati. Ketakutan Team T yang mendedahkan video skes Anwar mendominasi dada akhbar. Dato Shuib misalnya mengadu bahawa dia menerima 'ancama bunuh', pihak polis dikata segera memberi perlindungan dan kawalan terhadap keselamatan.

Kini polis Malaysia boleh dikatogerikankan sebagai polos, kerana mereka bukan melindungi keselamatan rakyat teramai, tetapi melindungi pembuat filem lucah, pengedar filem lucah, penghebah filem lucah yang kini diangkat menjadi 'pengeran' atau hero masyakarat Melayu Moden yang baru.

Umi Hafilada sikit hari lagi akan menjadi 'serikandi dara pingitan' kerana mengumpul, menyimpan, dan bakal mengedarkan 18 video lucah.

Inilah fasa-fasa akhir politik buta perut malaysia alaf ini. Alim ulama dan jawatankuasa fatwa membisu seribu bahasa dengan 'fitnah terbesar' abad ini dalam negara Malaysia. Sebuah negara Islam zaman dr M sahaja kot.

Juak-juak dan ampu sini sana kalangan agama menjadi syaitan bisu, senyap seribu bahasa. Yang dengar dan kedengaran fatwa tarian poco-poco haram di Perak sahaja kelmarin.

Kita sungguh merasa sayu perjuangan memerdeka kan minda , fizikal rakyat sudah dibuat oleh datuk nenek moyang kita. Kita adalah generasi penerus kesinambungan kesejateraan rakyat, tetapi asyik bercerita 'buruk seks' kemaruk seks, kaki lewat.

Dan akhirnya isu pokok dan besar seperti fasa Buku Jingga tawaran PR kepada rakyat dinyahkan daripada minda masyarakat teramai.

Masyarakat yang malas berfikir akan menjadi masyarakat yang mudah dijual beli.Hasilnya kekallah mereka menjadi masyarakat bjumud yang kekal hidup dalam kepompongan mereka sahaja.

1 comment:

Unknown said...

salam..mohon linkkan blog ana. http://addin77.blogspot.com.blog tuan dh dilinkkan.t.kasih.