Wednesday, August 18, 2010

Alahai ,siapa didahulukan, rakyat dengan setem ?

Jelas Kerajaan Umno Bn semakin tidak berduit. Rakyat didahulukan dengan mengekalkan rakyat dalam kesengsaraan. Selain kesesakkan rakyat dalam menghadapi harga minyak, gas, dan gula, serta kini ayam.

Kerajaan hanya mampu menurunkan 'pos kad raya' sahaja. Adakah kerajaan sebegini yang rakyat mahu kekalkan. Inilah salah satu slogan PM kita ini, yang satu ketika dulu mahukan rakyat Malaysia . bermindakan dengan minda kelas dunia.

Jika kerajaan yang ada hanya mampu menurunkan beban rakyat atas pos kad raya oleh kerana harga siling setem bagi satu surat biasa bawah 1 gram dengan RM0.60 sen. Apalah yang hendak dibanggakan.. siapa yang didahulukan ?



Pos kad raya hanya bayar 50 sen


ORANG ramai boleh menghantar kad ucapan Aidilfitri dengan kos serendah 50 sen bermula 1 Ogos lalu. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR – Hanya 50 sen dikenakan bagi orang ramai menghantar kad ucapan perayaan dalam pelbagai saiz dengan berat tidak melebihi 50 gram.

Harga biasa yang dikenakan adalah 70 sen.

Kadar promosi 25 peratus oleh Pos Malaysia yang bermula 1 Ogos lalu hingga 28 Februari tahun depan itu adalah bagi mana-mana destinasi di seluruh negara.

Ia meliputi empat perayaan iaitu Hari Raya Aidilfitri, Deepavali, Krismas dan Tahun Baru Cina.

Ketua Sokongan Operasi Pos Mel, Zaidi Hussain berkata, promosi satu kadar rata yang julung kali diadakan itu dijangka dapat menggalakkan orang ramai khususnya generasi muda untuk menghantar kad ucapan.

“Penghantaran kad ucapan pada masa ini semakin berkurangan berikutan perkembangan teknologi Internet dan khidmat pesanan ringkas (SMS).

“Kita yakin dengan promosi hebat ini, lebih banyak kad ucapan perayaan kepada rakan dan keluarga akan dihantar,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

No comments: