Friday, June 18, 2010

Di mana SPRM kes RM2 juta

SPRM ? Kenapa diam membisu seribu bahasa ? Apa yang tidak kena dengan SPRM, kerana sebelum-sebelum ini SPRM adalah jagoon pembela kemungkaran dan penegak kebenaran.

Isunya Anwar Ibrahim ketua pembangkang mendakwa mempunyai bukti jelas bahawa MP yang terbabit dalam 'mengikut agenda' melompat menjadi MP Bebas itu memiliki transaski RM2 juta tawaran daripada pihak Umno APCO.

Kita hairan kenapa SPRM kali ini tidak sibuk seperti sediakala. Maknanya SPRM adalah pengikut telunjuk. Kali ini telunjuk yang menelunjukkan itu suruh dia membatu seribu batu lagakkannya.

Umno APCO kali ini lega dan bebaskan diri daripada terjepit dan tersepit. Umno APCO mempergunakan 4 kataki lompat ini menjadi sharpshooter kepada pembangkang.

Malah Bung Raden nampak sibuk dengan kes Zizienya dan Mohammad Aziz Sri Gading pun senyap sahaja seribu bahasa.















Anwar Diminta Ikhlas Mengenai Bukti Bekas Wakil Rakyat PKR Ditawar RM2 Juta

KUALA LUMPUR: Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta bersikap ikhlas dan berani untuk mengemukakan bukti berhubung dakwaan beliau kononnya beberapa Anggota Parlimen daripada parti itu ditawarkan RM2 juta untuk meninggalkan prti itu.

Ketika membuat desakan itu, kumpulan Anggota Parlimen berkenaan yang kini membentuk Konsensus Bebas, berkata Anwar tidak harus menjadikan fitnah dan pembohongan sebagai asas politik bagi mengalih tumpuan umum daripada permasalahan yang dihadapinya.

"Oleh itu, Konsensus Bebas mendesak Anwar bersikap ikhlas dan berani kerana benar untuk mendedahkan bukti, jika ada, seperti yang beliau dakwa," kata kumpulan itu dalam satu kenyataan hari ini.

Semalam, Anwar dilaporkan berkata beliau akan mendedahkan bukti itu "pada masa dan tempat yang sesuai".

Konsensus Bebas, yang ditubuhkan baru-baru ini oleh lima orang wakil rakyat yang dahulunya daripada PKR, berkata mereka bersimpati dengan masalah yang dihadapi oleh Anwar.

"Konsensus Bebas meminta rakyat untuk menilai semula tindak-tanduk dan cara Datuk Seri Anwar Ibrahim berpolitik," kata mereka dalam kenyataan itu. - BERNAMA

No comments: