Wednesday, February 24, 2010

Rasional 9 kerusi dari UMNO Pahang

SATU daripada berpuluh-puluh tabiat orang politik , akan bertindak main politik atau berpolitik. Kali ini UMNO Pahang telahpun membuat Konvensyen UMNO Peringkat Negeri Pahang. Konvensyen ini dibuat seperti biasa bukanlah dipremis UMNO atau premis berkecuali tetapi adalah dipremis institusi pendidikan. Iaitu di UiTM.

Maka dengan gah media memaparkan 28 tuntutan UMNO Pahang, antara yang diperincikan dari segi politik iaitu mohon kerajaan tambah sebanyak 9 Parlimen Pahang. Arah dan tempatan pertambahan kerusi itu dirahsiakan. Lontaran dan idea awal UMNO ini mengundang banyak reaksi.

UMNO Pahang harus diskreditkan dalam soal ini. UMNO Pahang berfikir dengan kepala lututnya sahaja. Tuntutan 9 kerusi adalah agenda UMNO Pahang, agenda Najib. Rasional UMNO tidak memikirkan rakyat, wujud 9 kerusi Parlimen bukan soal perkhidmatan tetapi adalah soal politik diri mereka sahaja.

UMNO Pahang boleh berbangga barisan kepimpinannya, kerana kepimpinan UMNO rasakan mereka yakin boleh mengekalkan Pahang pada pru13 akan datang. Walaupun kepimpinan korup dengan kes saman syarikat balak RM63 juta.







No comments: