Thursday, November 05, 2009

Wang Ehsan Ke Kelantan ?



Kerajaan Malaysia bawah Najib kerana bermurah hati untuk 'menghulurkan' wang ehsan kepada kerajaan Kelantan. Dari persepsi umum Najib dan kerajaan BN berjaya memberi imej baik di mata rakyat berbanding dengan PM-PM yang sebelumnya. Maknanya di kala TGNA dan PAS menolak kerjasama bawah idea UG (unity Goverment).

Media arus perdana mengembar gemburkan bahawa kerajaan Kelantan akan menerima wang ehsan, bukannya royalti. Walhal wang ehsan ini akan disalurkan melalui JPP yang dan hal ini gagal difahami sebahagian rakyat Malaysia yang berbangsa Melayu khasnya yang masih teruja dengan UMNO lagi.

Kata PM wang ehsan ke Kelantan bukanlah 'bantuan modal' direct kepada Kelantan, tetapi akan disalurkan dalam bentuk projek pembangunan dan pembasmian kemiskinan di negeri Kelantan.

Bagi UMNO sumbangan kepada Kelantan itu sebagai 'satu semangat bermurah hati. Walaupun dengan apa cara sekalipun.

Apa pun bagi kita adakah wang ehsan ke Kelantan, akan jadi seperti wang ehsan di negeri Terengganu. Yang mana golongan yang 'gemuk' dijamu adalah sebahagian rakyat sahaja yang terpilih-pilih dan dipilih sahaja. maknanya lagu lama wang ehsan adalah seperti lagu-lagu lama UMNO Bn sahaja.

No comments: