Monday, November 30, 2009

DOA TGNA : Kenapa mesti gelabah ?

Cuti dan santai bersama keluarga di awal Aidul Adha dikejutkan dengan berita laporan media minta TGNA mohon maaf atas doanya. Doa TGNA gara-gara 'kemarahan'nya kepada Kerajaan Pusat yang dipohon secara baik dan menjadi hak negeri , diluluskan oleh Kerajaan Pusat tetapi dibayar melalui JPP dengan Peruntukan Wang Ihsan.
Justeru melihat kelakar dan gelagat kerajaan Pusat yang pada satu masa mahu wujudkan Kerajaan Perpaduan melayan Kelantan sedemikian rupa. Maka keluarlah Doa Keramat ini yang 'mengerunkan' Najib dan UMNO. Pada mulanya Najib tidak 'gerunkan' dan kisahkan Doa TGNA. Tetapi oleh kerana media yangdendangkan dan UMNO boleh meraih faedah diawal Aidul Adha dan konsep korban itulah unjuran Kumpulan Pemikir UMNO. media terus dan terus memainkan Doa TGNA ini.
Sebaliknya PAS dan TGNA buat macam lembu kenyang dan tidak melayan telatah dan gelagat UMNO. Justeru menarilah UMNO dengan Doa ini. Dan hari ini media dan UMNO masih mahu mainkan agar mainan ini bersambut oleh PAS.
Oleh itu, kita ingatkan pimpinan PAS buat diam dan dak sahaja. Biarlah para blogger sahaja yang mencetus dan meletuskan.

No comments: