Monday, September 21, 2009

Ulama kita mahu mendepani mempimpin perubahan, utamakan agenda bertindak

Melayan Sister In Islam (SIS) adalah membuang masaa sahaja. Apa pun reaksi Ketua Dewan Ulama yang melayan kerenah SIS melalui kenyataan Harakahdaily pada hari semalam. Berhubung SIS persoalankan hukuma ke atas modeling wanita Kartika yang minum arak dan telah dijatuhkan hukum sebat 6 rotan oleh Mahkamah Syariah Tinggi Kuantan
Sorotannya kita tidak mahu nampak melayan budak hingusan kerana kelompok sesat SIS cuma ada bebarapa orang. Mereka yang menerajui adalah cuma tidak seberapa, maka gegar kita bagi nak rak mengulasnya.
Sekadar kenyataan balas tanpa apa-apa tindakan tiada makna. Kita mahu sesuatu tindakan konkrit agenda bertindak, bukan sekadar kenyataan. Jika mereka tidak faham dan kita ajak dailog muzakarah minta penejelasan apa yang mereka tidak ejelas maka kita sebagai daie jelaskan. Soal mau terima atau tidak adalah bukan kerja kita. Maka medan dakwah kita perlebarkan, ulama kena agresif, barulah masa pemilihan kita dapat martabatkan insitusi ulama. Kini agenda bertindak, jika tiada cukup tenaga minta bantuan kumpulan profesionalisme, kan ramai tenaga dalam PAS. ke depan sekarang ? masa kita mendepani isu dan berhadapan dengan isu, kita memimpin perubahan ..

No comments: