Tuesday, September 15, 2009

PR: SPR jadi tempua atau sarangnya ?

Semalam SPR membuat keputusan lagi , DUN Bagan Pinang diumumkan kosong dan tarikh penamaan calon dibuat pada 3 Oktober 2009 pada hari Ahad dan tarikh pembuangan undi pula pada 11 Oktober 2009 (Ahad).

Dalam fikiran rakyat tentulah SPR akan mneruskan 'trend'nya iaitu menentukan tarikh penamaan dan pembuangan undi presis apa yang dibuat olehnya seperti di Permatang Pasir. Dan juga mengambil alasan yang sama seperti mana alasan SPR berikan di Pematang Pasir.

Persoalannya kenapa SPR melihat berbeda kerusi Bagan Pinang iaitu tarikh pengundian pada hari ahad . Apa istimewa Bagan Pinang dengan DUN - DUN yang lain.

Maka jelaslah di sini apa yang tidak SPR jelaskan dan fahamlah kita apa yang SPR tidak fahamkan kita. Dan dengan kejelasan serta kefahaman kita maka tentulah besarlah syak curiga kita dengan tindak ikut serta tindak tanduk SPR.

Oleh itu bertambahlah kebencian rakyat khas yang membangkang kerajaan dan bertambahlah kerajaan musuh dan kebencian rakyat terhadapnya.

Kerajaan gagal memahami dan sengaja enggan memahami, ini adalah satu sikap memandang enteng rakyat dan rakyat dipersetankan dengan tindak tanduk mereka.

No comments: