Monday, August 17, 2009

waspada Najib dengan TPM ?

Kononnya satu masa dahulu UMNO minta para pembangkang jangan terlalu berpolitik dan mempolitikkan sesuatu perkara itu. Pembesar UMNO masa itu termasuklah TPM ajak kita sama-sama membangunkan kerja-kerja utama iaitu membela kemajuan ekonomi rakyat. Hal yang sama juga turut disarankan oleh veteran UMNO Tg Razaleigh Hamzah. Selepas saranan itu senyap sunyi sepi. Sementelahan waktu itu kuat rampasan kuasa isu Perak oleh UMNO secara haram.



Gambar Muyidin terima memo kutuk
bantahan jalananan ISA baru ini

Bayangkan TPM kita kerja nya adalah menerima memo sahaja mempolitikkan perkara yang sudah basi. Dan beliau nampak seperti pakar strategik UMNO. Ambil alih kumpulan pemikir Razak Baginda. Nampaknya Najib kena berwaspada.

TPM kita lihat bukan sahaja cekap berpolitik, tetapi beliau mempunyai agenda tersendiri yang smudah dijangkakan. Beliau mahu menyangkal dan menafikan teori dalam negara dan UMNO. Lazimnya orang no 2 dalam negara dan UMNO, tidak ada peluang untuk menjadi PM. Maka beliau kini cuba melepaskan sumpahan badi tersebut.

Jika berjaya Muhyiddin adalah seorang politikus yang cekap dan licik. Lebih cekap dan licik daripada Najib yang kini menjadi ketua. Muhyiddin kini nampak lebih agresif sebagaiamana watak yang kita kenal dahulunya sudah berubah dan berbeda. Ini adalah Muhyiddin Yang Baru.









No comments: