Monday, August 17, 2009

UMNO jangan terkejut sangat ?


Media milik UMNO tolong 'membangkitkan' ingatan bahawa mereka semua ahli-ahli UMNO tidak akan masuk syurga. Sekali baca dan sekali terima sememangnya ahli-ahli UMNO akan marah, kerana keceluparan Nik Aziz. Mereka akan membalas jawab bahawa syurga bukan milik Nik Aziz dan Nik Aziz bukanlah penjaga syurga yang boleh menentukan orang itu boleh dan orang ini tidak boleh.

Hari ini media membesar-besarkan kenyataan Nik Aziz, sempena Nik Aziz kata gitu di Permatang Pasir.

Oleh itu, ahli-ahli UMNO jangan marah itu sebabkan dalam hidup kita di suruh mencari ilmu. Bila sudah ada ilmu , maka ilmu keagamaan juga perlu diperlengkapkan sama, bukan sekadar ilmu fardu ain serta hukum hakam tajwid al Quran. Selepas itu juga silibus nya kena ada faham Islam, faham dakwah, faham dosa pahala, faham syurga negarak dan sebagainya.


Bilamana kita ada ilmu, maka dengan penuh insaf kita tidak mudah melenting dan marah kerana hidup kita bersuluh dengan cahaya keilmuan. hatta nak makan dan minumpun kena ada ilmu, masakan ilmu nak masuk syurga tidak diperjelaskan tuhan untuk makhluknya.

Maknanya bahasa yang digunakan Nik Aziz masih lembut. Jika Nik Aziz kata UMNO sesat maka lagilah terkejut ahli-ahli UMNO. Justeru kita minta ulama cerdikpandai islam kena perjelaskan kenapakah halangan-halangan yang tidak melayakkan mereka masuk syurga.

Adakah kita sebagai contoh marah jika kita mahu masuk ke IPTA milik kerajaan UMNO pun, kena ada syart-syarat kelayakan yang melayakkan. masakan benda syurga yang besar tempat akhir dan matlamat akhir yang dikejari oleh manusia sedunia baik yang sudah atau yang akan datang sebelum mati mereka adalah syurga.

Maknanya sekali lagi, jika ahli-ahli UMNO faham dikiaskan semula jika mereka tidak masuk syurga maka tempatnya adalah neraka. Nauzubillahii minzalik

Justeru UMNO dan ahli-ahlinya jangan terkejut. Sila jawab bagaimana dengan hukum Allah atas muka bumi ini, milik siapa dan tanggungjawab siapa khalifah mana yang mahu laksanakan atau daulatkan. Kilang arak, pusat judi adakah mahu di salahkan kepada Ong Tee Kiat atau Koh Tsu Koon sahaja.

No comments: