Tuesday, August 18, 2009

Media UMNo dan UMNO : Kong kali Kong juga ?

Terbuku dan marahnya UMNO kepada Nik Aziz bukan kepalang. Ini kerana percaturan UMNO semasa isu kerajaan perpaduan yang hampir memerangkap PAS ditentang hebat Nik Aziz sehinggakan Pakatan Rakyat terpaksa bersidang. Dan Anwar dilihat memberi kata putus dalam perjumpaan Majlis Presiden Pakatan tempoh hari.

Bermula dari situlah UMNO mula menyerang Anwar dna Nik Aziz. Ini kerana kedua-dua tokonh ini memainkan peranan utama mengagalkan rencana stategi UMNO memecahkan Pakatan Rakyat. Kerana sebahagian ahli dan pimpinan PAS sudah berjaya dijinakkan atas perpaduan Melayu Islam.

Kini UMNO marah, hasilnya segela pemikir dan jentera propaganda serta media mula melapskan peluru ke atas Anwar. Maka Anwar terlebih dahulu dikenakan. Dengan cara tidak semena-mena Anwar dilabelkan Pengkhianat Melayu oleh TPM. Seruan dan gendang ini terus disambut media serta bersorak ahli-ahli UMNO menghalakan peluru ibarat anjing menyalak khinzir yang mengesahkan Anwar khianat. Jika ditanya apakah hujah-hujah Anwar jadi pengkhinat Melayu. Jawabnya sebab dia tubuh parti PKR berbilang kaum, dia tidak berjuang membela Melayu. Dan yang paling besar didakwa Anwar mahu mansuhkan DEB.

Jika itu hujahnya apa akan dilabelkan kepada Dato Onn kerana dia tubuh Parti Negara berbilang kaum. Jika begitu Dato Onn juga pengkhinat kerana dia akhir hayat beliau berjuang bukan membela Melayu sahaja tetapi semua kaum. Adakah dia wajar dilabelkan sebagai pengkhianat. Jika Dato Onn pengkhinat juga maka cucu dan cicit beliau sekarang ini yang menjadi menteri ini kita boleh labelkan cucu pengkhianat Melayu. Jadi jika dah ada cucu maka adalah bapa pengkhinat. Maka Bapa pengkhinat Melayu adalah Dato Onn, manakala anak pengkhinat Melayu adalah Anwar Ibrahim, dan cucu pengkhinat Melayu adalah Dato Hishamuddin dan Dato Seri Najiblah. Apa macam UMNO kini berpresidenkan Cucu Pengkhianat Melayu lah.

Manakala bagi Nik Aziz saluran serangan UMNO adalah dengan agama juga. UMNO tidak dapat nak menyerang Nik Aziz dari segi peribadi, penyelewengan, rasuah dan sebagainya kerana UMNO dan media tiada point. Maka mereka tunggu dan tertunggu-tunggu manakah satu kenyataan Nik Aziz yang boleh dipusingkan. Terkini media dan UMNO berpadu bersetuju dengan mengatakan Nik Aziz kata orang UMNO tidak boleh masuk syurga. Ini kerana orang UMNO amalkan ajaran Islam seperti di Palestine.

Orang Islam di palestine ada dua, pertama Hamas dan kedua Fatah. Hamas berjuang mahu tegakkan hukum hakam ALlah di Paestine, dan Fatah macam UMNO Malaysia guna agama, perpaduan dan apa sahaja bila perlu dan ada keperluan.

Namun hari ini, Nik Aziz diberitakan menafikan kenyataan putar belit media milik UMNO tersebut.

No comments: