Thursday, August 20, 2009

UMNO semakin pelik dan aneh ?

Isu Perak yang disepikan, kita mahu tanya Dr M apa hukum orang UMNO buat macam tu. Mungkin Dr M dan TPM Muhyiddin jawap susah dan payahlah kalau campur adukkan hal-hal politik dan agama.

Maknanya dalam politik dia boleh buat apa sahaja tiada kesalahan. Hal agama bagi UMNO ialah masjid, doa mati, sembaahyang, anjur tilawah, ada sedikit forum islam, Itulah penafsiran agama bagi UMNO kot.

Kita minta majlis fatwa keluarlah fatwa apakah salah, haram, harus, makruh, sunat atau wajib rampas kuasa. Buktikan kerajaan PR salah di mata UMNO bilamana banyak Tadika Kemas yang dikunci oleh JKK baru.

Apa hukum JKKK ambil barang-barang milik kerajaan, bilamana mereka tahu kerajaan Perak sudah jatuh ke tangan PR. Tanya JKKK UMNO yang dilantik zaman UMNO di Perak. Penulis dapat maklumat first hand bila kembali ke kampung halaman.

UMNO apa takutkah Nik Aziz, apa UMNO pelik. Lagikan Himpunan ISA dapat ditangkis dan ditandingi mereka, adakah serangan Nik Aziz kata ahli UMNO tidak masuk syurga marah sangat. Kalau mahu buktikan matilah sahaja, kemudian barulah kita tahu ?

Justeru hari ini Harusssani memaklumkan beliau sekadar menjalankan tanggungjawab sahaja. Iaitu membela UMNO dan menyalahkan Nik Aziz kerana fatwanya menyeleweng.


Oleh itu kita minta Harussani tunaikan tanggungjawab fatwakan dan nasihatkan UMNO lah pula kerana menyeleweng ambil alih kerajaan Perak secara tidak sah. Kita tunggu Harusssani kata saya sekadar tunaikan tanggungjawab kepada Najib. Katakan tidak pada kerajaan Perak yang sedia ada.




No comments: