Wednesday, August 19, 2009

UMNO berpolitik: Taktik dalam kocek

Kemarahan UMNO kepada Nik Aziz belum berakhir dan kerja majlis Fatwa Kebangsan jelas berjalan sesudah mendengar dan mula mengikut 'nasihat' UMNO. Buktinya bila UMNo majlis fatwa bersidang maka bergegaslah majlis fatwa bersidang dan cepat sahaja keluarkan fatwa. Semalam UMNO minta fatwanya hari ini dah keluar keputusannya. Fatwa instant ?

Lebih menlucukan , sebelum Majlis fatwa menfatwakan kenyataan Nik Aziz , orang UMNO tiada can masuk syurga'. Dr M telah memberi fatwanya malahan pandangannya mendahului Majlis Fatwa. Maka di mana wibawa majlis fatwa, kalah dengan fatwa Dr M sahaja. Sia-sia mereka digajikan oleh pemerintah.

Tambah Dr M lagi, jika siapa-siapa yang ingin masuk syurga pergilah jumpa Nik Aziz tanya bahawa beliau layak atau tidak. Maka kita bersetuju sangatlah semua orang UMNO berbaris di pejabat atau dekat rumah Nik Aziz tanya status mereka masuk syurga atau tidak. justeru majulah sektor pelancongan negeri Kelantan. Orang-orang UMNO yang pergi berbas-bas jika dari Johor tentu bawa belakan beras, bimbang mati kelaparan kerana di kelantan tiada beras, negeri miskin maklumlah..

Persoalanya, sejak bila kita ingin tahu yang UMNO berkira-kira, atau ambil kira serta ambil tahu, bahawa mengira soal syurga pula. Kenyataan Nik Aziz tu adalah sebagai reverse minda, jika tidak masuk syurga maka masuk nerakalah kot. Maka lagilah panas dan ganas.

Hari ini KM Melaka dan YDP Melaka yang pegang MAIM mahukan Nik Aziz dikenakan tindakan. Muka ISA lah kot rasanya. Kerana kenyataan Nik Aziz telah mengugat kententeraman kehidupan ahli-ahli UMNO dan orang UMNO.

Berita Nik Aziz dijadikam modal bagi pilihanraya kecil Permatang Pasir. Tujuannya memberi gambaran kebencian kepada PAS. Gambaran kejelikan Nik Aziz. Tujuan lain bagi menarik sokongan pengundi Melayu yang mudah lupa itu.

Jika UMNO mahu menjaga Islam, jika UMNO mahu mengambilkira syurga tentulah mereka membuat kerja-kerja yang membolehkan mereka pergi ke syurga. Janganlah hal dunia tida sangkut paut dengan hal mati.

Melentingnya UMNO, marahnya UMNo, kecewa nya UMNO terhadap Nik Aziz adalah bermusim sahaja. musimnya kerana ada pilihanraya kecil. Jika DAP bertanding diada-adakan cerita tentang DAP. Begitulah juga jika PKR yang bertanding, maka UMNO akan menyerang dan mengada-adakan cerita tentang PKR pula. Semua taktik UMNO dah ada dalm kocek kita.

No comments: