Tuesday, August 11, 2009

TPM hanya kerja cari pengkhianat Melayu sahaja ?

Agenda besar UMNO adalah mendominasi politik. Legasi UMNO dari segi sejarah dan didokumentasi oleh semua generasi serta dipelajari pelajar bahawa UMNO dan jasa UMNO lah negara kita merdeka. Justeru semua parti-parti politik ditubuhkan adalah untuk berpolitik sebagai agenda utamanya , maka malanglah jika tuduhan mengatakan parti politik ini bertindak berdasarkan agenda politik itu dan berageenda politik. Dan sememangnyalah parti-parti politik itu mempunyai agenda politik. Jika seandainya parti politik tertentu tiada agenda, maka selepas ini parti politik berkenaan akan tutup kedai plah jawabnya.

Oleh itu parti-parti politik lain tidaklah pula menuduh UMNO mempunyai agenda politik kerana tujuan penubuhnan parti politik UMNO adalah perjuangannya mengagendakan politiknya dan berpolitik adalah agenda mereka. Semua orang faham dan tahu. Justeru tidaklah pelik musuh UMNO bahawa UMNO juga semestilah mempunyai agenda politik. Maka UMNO juga tidak terkecuali, oleh itu menjadi tanggungjawab UMNO dan menjadi tanggungjawab semua parti - parti politik juga ada matlamat dan agenda politik yang ingin diperjuangkan.

UMNO melabelkan Anwar Ibrahim sebagai Pengkhianat Melayu. Alasannya cakap Anwar sahaja mahu memperbetulkan DEB. Dasarnya sudah lapuk. Tetapi dalam UMNO agenda 'makan duit' dan hutang lapuk mereka kepada mana-mana institusi yang diterajui cepat-cepat dilupuskan atau dihapus kira.

Maka orang yang kuat melabelkan dan membuat kerja-kerja UMNO dengan mengatakan Anwar Pengkhianat Melayu adalah Muhyiddin Yasin iaitu TPM daripada UMNO. Berikutan itu semua UMNO Bahagian Johor bermula dengan UMNO Bahagian JB membuat demo jalanan(halal pulak). mana PDRM ? ada permit ke ? Bolehlah di ISAkan , sebab untuk jaga kestabilan dan kententeraman awam.

Oleh kerana TPM kita kuat bekerja mencari pengkhianat Melayu. Maka selayaklah jawatan Menteri Dalam Negeri diserahkan kepadanya lah sahaja. Hishamuddin Tun Hussin tidak nampak dan tidak layak. Masakan seorang pengkhinat tidakpun mampu dinamakan ?

Moralnya TPM kita UMNO Johor bukan menagendakan kemajuan rakyat atau slogan mereka Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan. Adalah slogan kosong yang pengisiannya amatlah jauh. Jadilah Menteri-Menteri , Orang-Orang UMNO berjuang hanya mencari pengkhianat sahaja. Kekalkan UMNO negara akan terus rosak malah akan punah !!!!

No comments: