Sunday, June 21, 2009

Rakyat perlu hukum PM dan UMNO mereka tipu

Satu masa dahulu dalam ucapan PM semasa merasmikan salah sebuah parti komponen , beliau menyarankan agar kita terlalu jangan atau asyik berpolitik dan berbuat banyak politiking dalam masyarakat di negara kita. Selepas selesai sesi pemilihan beliau mahu semua pimpinan parti politik dalam negara menumpukan dan memberi keutamaan kepada rakyat dan menggalakkan pencapaian cemerlang.

Sehinggakan slogan beliau dikeramatkan menjadi slogan semua kini. Di bawahnya, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Adakah benar ? adakah seruan agar semua agensi, menteri pemimpin dan ahli parti UMNo dan yang seangkatannya tidak berpolitik.

Hakikatnya, tidak media milik UMNO samada bawah UMNO putera, UMNO puteri kini selagi mana ada isu selagi itulah mereka berpolitik dan bermain politik.

Terkini, UMNO dimodalkan dengan modal percuma. Modalnya adalah Unity Goverment yang dilunakkan daripada perkataan BM iaitu kerajaan perpaduan. Bila di sebut sahaja kerajaan perpaduan kemarahan ahli-ahli, penyokong, pendokong PAS teramat bukan kepalang menyinga mereka, tetapi bila dilunakkan kepada UG dia nampak lebih lunak dan menyejukkan hati.

Inilah peranan media milik UMNO. Mereka akan berusaha meraih keuntungan atas apa sahaja kesempatan yang ada. Saranan supaya tidak banyak politiking itu sendiri adalah saranan halua telinga. Buktinya jika tidakan masakan media paparkan 3 mangsa Ah Long diseksa seperti tahanan penjara Giantanamo. Tahanan yang dirantai bagaikan haiwan gara-gara gagal meminjam wang daripada RM690 menjadi RM2000. Jika tidak banyak poltiking bank-bank agensi kerajaan tetulah rakyat tidak sederita ini. Itu belum dicampur lagi dengan campurtangan ketua-ketua UMNO-UMNO bahagian jika berlaku apa-apa sahaja projek peringkat kampung atau dalam parlimen berkenaan. Untuk pengetahuan PM realiti hari ini, penentuan maju mundur saluran wang projek pembangunan daerah yang menentukan bukan Pegawai Daerah (DO) tetapi adalah ketua UMNO bahagian.

Bayangkan slogan hentikan berpolitik dan politiking adalah slogan kosong Najib PM baru, yang membuat lawak bodoh.

No comments: