Tuesday, June 16, 2009

Orang UMNO. spekar sahaja yang berakhlak ?

Malam ini Astro Awani membicarakan tanpa hakim tentang perilaku 'baru' khas merujuk kelakuan Nizar Jamaluddin di Parlimen. Bersama Suhaimi adalah 3 tokoh politik iaitu Dato Ruhanie Ahmad , dan Fauziah Salleh PKR.

Rata-rata bersetuju bahawa Nizar salah, tidak profesional, unparlimentry dan keluar daripada adat dan adab kemelayuan. Kemungkinan ada juga ahli parlimen PAS yang tidak bersetuju dengan apa yang Nizar lakukan.

Kita bagi generasi politik baru, bersetuju sangat dengan Nizar Jamaluddin , walaupun apa pun bantahan alasan kecaman yang mengecam, kita bersama Nizar dan pertahankan tindakan Nizar. manifestasi sikap, tindakan, UMNO BN lakukan.

Kenapakah mereka tidak membahaskan dengan perisitiwa dalam DUN Perak. ia lebih tidak beradab dan berakhlak, jauh disudut etika, tatasusila, moral Melayu dan adab Islam. Perbincangan umpama di Israel lagaknya.

Sila dapatkan, vcd tentang kes di DUN Perak. Oleh kerana media tidak menwarninya, maka gelaplah peristiwa tersebut. Sebaliknya Nizar dihalau, jika mengikut adab speaker boleh meminta dengan baik Nizar duduk dan buka lilitan. Ibarat guru menegur murid dan tidak menjadi rentetan kecoh.

Sensasi bila media sensasikan. Kita tidak pelik dengan Nizar lakukan, hanya dengan laungan sekali Bubar DUN. Kejutan itu boleh dianggap sebagai umpalimentry. Lebih hebat kecaman MP-MP lain sebelum ini.

2 comments:

tokmod said...

sudah terang lagi bersuloh,itukan tengkahlaku orang2 yg dasar biadap & dan perangai orang yg dalam kekecewan dan kehampaan.bagi penyokong2 nizar gua shorkan banyakkanlah sembahyang ta-hajut mintak petunjuk dan kesedaran kamu semua "adakah orang jenis begini yg dapat menbahagia kamu atau dia hendak membahagia diri sendiri

uwaistrading said...

ds nizar wakil rakyat perak ia berhak memberitahu apa kehendak rakyat.nak keluar dalam media perdana semuanya berat sebelah.apa yg terjadi di dewan dun perak tidak pula dibuat ulasan.duplicate lagi banyak mcm ds nizar,anwar,negara bangsa dan agama selamat,klu tidak hancurnegara,rasuah kata komisen,kepolisan,kehakiman musnah tidak lagi dipercayai.