Wednesday, June 17, 2009

MSO jangan jadi batu api

Sayuti Omar wartawan politikus lama yang arif lagi bijkasana menulis dalam blognya Tinta Merah. memberi nasihat kepada TGNA. Kita berterima kasih kepada beliau, kerana sememang semua ahli PAS berhak dan diberi hak termasuk hak bersuara.

Beliau menjelaskan sambil angkat TGNA sebagai bertaraf wali, dan dihenyakknya dengan menyatakan TGNA kurang waras seusia beliau, marahkan anak dan bencikan anak mengungkit-ungkit apa yang diberikan kha kepada Ust Nasa. Dia kata tok guru ungkit kat Us Nasa, tapi dia persoal ngape Tok guru 'diam' tak cakap pasal berahim Ali yang nak jadi semula katak lompat. Siapa ungkit siapa, siapa demo, tok guru adalah guru kawe ? Demo ?

Sepatutnya MSO janganlah mengapi-apikan Ust Nasa, dalam blog dan tulisannya MSO kata kalau dia jadi Ust Nasa dia akan tulis surat letak jawatan lepaskan kerusi parlimen Bachok. Bukankah ini hasut namanya. Tapi dia nasihat orang jangan gaduh-gaduh, dia bimbang akan lahir dua mazhab pulak. Jadi kita minta MSO jangan nyanyuk, kesnya dengan Husam selesai cara baik, dulu berjalan demo berdia ke hulu ke hilir molek jeh.

No comments: