Wednesday, June 17, 2009

Mohon hargai pengorbanan ahli bawahan PAS ?

Episod baru kerajaan perpaduan memasuki fasa baru. Fasa ini lebih panas dan berapi, terbaru seperti laporan Malaysiakini (jika benar) TGNA selaku musyidul Am , minta dengan keras dan tegas Timb. Presiden PAS. Sila keluar daripada PAS. Ini adalah nada paling keras , selepas TGNA dalam beberapa kali sidang media menarik perhatian iaitu mereka yang masih lagi mahu 'menaja' kerajaan perpaduan beliau ibaratkan sebagai 'boneka UMNO' atau alat permainan atau perkakas UMNO sahaja.

Dalam masa yang sama SU Agong bersama dengan ketua penerangan dalam sidang media. Masih lagi mempertahankan kerajaan perpaduan. Dakwa mereka ini adalah mainan media massa UMNO. Kerajaan perpaduan dianalogikan oleh beliau, bagaimana PAS diperanankan dan beliau berperanan duduk bersama dengan beberapa pimpinan PAS dalam MTEN. Dan paling kuat analogi beliau iaitu menyamakan kedudukan kes SAR (Sekolah Agama Rakyat) isu tersebut tidak perlu untuk diajak perbincangan bersama dengan PKR dan DAP.

Sesungguhnya, analogi beliau itu adalah amat jauh. Hujahnya isu SAR berlaku PAS keseorangan waktu itu belum ada kawan-kawan. SU kena ingat sekarang kita dah berbini, semua kerja buat kita kena bincang sama, bukang keputusan tok laki sorang-sorang saje. Dan beliau mengakui tidak akan mengkhainati kawan-kawan dalam Pakatan.

Justeru, apa yang diperkatakan oleh pimpinan atas kembali celaru dan mengelirukan. Sementara Harakadaily pula memuatkan tulisan Prof Dr Wan Abd Rahman Latif Pengerusi CERI yang 'gagal' dan nampak isu yang sebenar. Tulisan itu adalah sekadar meredakan kemarahan ahli-ahli bawahan.

Sebenar kemelut yang berlaku di atas, menyusah kan golongan pimpinan pertengahan mahu menerangkan semua rakan-rakan pakatan, terutama para ahli bawahan yang jauh lebih ikhlas daripada UMNO. Jangan lah harap UMNO ikhlas, maka harap dan hargai keikhlasan orang bawahan yang taat setia terhadap parti sejak dulu kini dan selamanya. Sanggup bersusahpayah, hak biasiswa, tanah, lain-lain dinafikan serta dipinggirkan, mereka terus bertahan dan mempertahankan perjuangan PAS yang suci ini.

1 comment:

Bulan Penuh 2012 said...

Salam ziarah,

saya setuju...kenang sikit2 pun cukup...taknak upah

Bulan Penuh 2012