Tuesday, June 23, 2009

Isu UG: PAS Pandang Ke Depan



Walaupun yang cadang UG 'depa' dan kemudian yang tolak juga 'depa'. UMNO BN terkunang-kunang cadang nak gunakan senjata ini bagi melawan seteru politik mereka iaitu kumpulan Pakatan Rakyat (PR).

Marah dan nada kecewa juga lahir daripada Naib Presidennya Shafie Afdal 'kecewa' kerana katanya PAS tundukan kepada tekanan. Itulah gentelmentnya PAS menerima dan mendengar pandangan ahli teramai yang 'menolak' pakatan bergabung politik dengan UMNO.

Masalah kalau mahu jumpa-jumpa, sembang-sembang dan berbual-bual (ikut Shahidan kassim) dalam siaran Astro Awani bersama Mujahid kata dia takkan inipun tidak boleh. Sebenarnya lama dah orang bawahan UMNO yang hatta matipun ada petugas PAS yang memandikan mayat dan menguruskan jenazah mereka.

Oleh itu, kita minta pimpinan di atas, janganlah ungkit cerita dulu-dulu. Sejak zaman era arwah ust Fadil Noor, PAS di masyarakatkan, iaitu memasyarakatkan PAS telah diperkasakan dalam denyut nadi masyarakat kini.

Cuam pimpian UMNO yang dungu bebal dan tidak faham, masih lagi bangkitkan isuy-isu lapok, seperti sembahyang dua imam dan sebagai. PAS dah lama tutup buku, PAS sudah pandang ke hadapan, PAS tidak pandang ke belakang.

No comments: