Thursday, June 25, 2009

Bimbang Khair Toyo Himpunan 100 ribu PR

Ingatan Khir Toyo dengan Himpunan 100 ribu ahli dan para penyokong PR di Selangor dalam masa terdekat, 30 Jun ini menarik dan mengundang perhatian tinggi daripada Khir Toyo. Beliau adalah seorang MB yang menghadiahkan 'penyapu' kepada kakitangan kerajaan bawahnya semasa menjadi MB. Beliau juga selaku Ketua Pembangkang yang satu masa dulu tidak pernah terlintas dalam benak hati dan rasanya. Kini terkial-kial mencari publisiti, meraih dan mahukan simpati rakyat Selangor, yang mana kita nampak semakin lama semakin sukar.

Khir payah dan sukar mahu saingi MB Selangor Pakatan Dato Khalid Ibrahim bekas seorang tokoh koporat ternama sebelum nya bersama Pakatan dan anak jati Selangor yang berjaya. Kebolehan dan kecekapan Khalid Ibrahim sebagai MB seandai mendapat sokongan terbaik semua jentera kerajaan insyallah rakyat bakal menerima limpahan 'kebajikan'.

Hari ini Khir nampak sangatlah 'baru mahu ambil berat' terhadap perbelanjaan kewangan kerajaan negeri (duit rakyat). Kita ucapkan terima kasih atas ingatan dan pesanan yang sangat ikhlas daripada Khair. Namun jahatnya Khir 'terserlah' bilamana dia secara 'tidak gentelment' bertindak menyerahkan RM1 juta lebih duit BALKIS yang diketuai isterinya kepada pihak BAKTI serta merta semasa peralihan kuasa temoh hari. Inilah IKHLAS cara gaya UMNO.

Ingatan Khair terhadap MB Selangor agar brhati-hati membelanjakan wang negeri bagi majlis anjuran Pakatan Rakyat dibimbangi Khair akan mengancam integriti Pakatan Rakyat. terima kasih sekali lagi. Yang kita pelik sangat UMNO dan dalam kepala pimpinan UMNo dan orang-orang UMNO adalah soal wang. Mereka membangunkan negara dengan wang. Bagi UMNO gayanya wang adalah seala-gala. Justru wang sebagai matlamat dan wang dikejar dan dijagai. Maka jadilah UMNO dulu kini dan selamanya adalah hamba wang. Pimpinan UMNO amat bimbang wang habis dibelanjakan, daripada pembangunan rakyat, jati diri rakyat, akhlak rakyat, didikan dan pendidikan rakyat. UMNo bangun dan berjuang semata-mata mengembangkan pembangunan fizikal semata-mata kerana di sana ada wang. Maka banyaklah projek-projek dicipta bagi membolehkan mereka mendapat wang dan mengejar wang sahaja.


Justeru kita dengan penuh sedar, minta pimpinan Pakatan Rakyat menerima teguran tersebut dnegan terbuka. Tan Sri Khalid gunakan jika tiada duit parti mintalah kutipan derma selepas himpunan insyallah dapat tampung perbelanjaan program himpunan tersebut. Usah bimbang selagi mana ada PAS dah tentu biasa kerja-kerja seumapam itu. Kami biasa hidup tanpa wang ?







Usah guna wang negeri: Dr Khir

SHAH ALAM – Pakatan Rakyat (PR) dinasihatkan tidak menggunakan wang negeri dan perkhidmatan yang sedia ada dalam menganjurkan Himpunan Perdana Perpaduan 100,000 rakyat, 30 Jun ini.

Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo berkata, PR boleh mengadakan perhimpunan itu tetapi segala kos bagi himpunan itu mestilah ditanggung sendiri Pakatan Rakyat.

“Mereka boleh mengadakan himpunan itu tetapi jangan guna duit negeri dan jangan guna kemudahan yang sedia ada. Jika mereka hendak gunakan perkhidmatan yang sedia ada mereka mestilah bayar, jangan bazirkan duit negeri dengan mengadakan perhimpunan seperti itu.

“Biarlah mereka nak buat apa pun itu hak mereka. Terpulang apa yang mereka cuba hendak terangkan, isu itu pun bukannya datang dari kita,” katanya ketika diminta mengulas himpunan perdana yang akan diadakan PR akhir bulan ini, di sini semalam.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paya Jaras, Datuk Ir Muhammad Bushro Mat Johor berkata, isu kerajaan perpaduan adalah satu gimik politik PR dan ditimbulkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, bukannya UMNO.

“Yang bermasalah itu PR dan sekarang mereka hendak adakan pula himpunan rakyat untuk menjelaskan kononnya UMNO dan BN yang menghuru-harakan keadaan.

“Negara kita sudah lama berpadu dan kerajaan yang dilaung-laungkan ini timbul dari Abdul Hadi sendiri, kini mereka memutuskan pula untuk tidak mahu bergabung. Terpulang pada mereka untuk buat himpunan, kita tidak takut apa-apa,” katanya.

Himpunan PR di Stadium Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MPPJ) Kelana Jaya itu dikatakan untuk memperjelaskan segala fitnah dan konspirasi UMNO dan BN.


No comments: