Thursday, June 25, 2009

Jelas selagi ada UMNO tiada akan capai perpaduan

Inilah manusia yang mahukan kerajaan perpaduan, inilah kelompok yang mahukan perpaduan kaum, inilah juga kumpulan yang menaburkan pelbagai kelunakan sebelum 'kita' kita jatuh terjelopok dalam perangkap mereka.

Jelas-jelaslah bilamana pengisytiharan 'tiada' kerjasama , kumpulan ini akan membelakangkan apa sahaja dan akan membuat tindakan apa sahaja. Asalkan kepentingan kelompok mereka terjejas. Apalah ada dengan kenyataan berbanding dengan tidakan UMNO menafikankan hak-hak rakyat Kelantan selama 19 tahun, apalah ertinya kenyataan berbanding dengan hak pendaratan gas bumi Kelantan di daratkan di Songkla Thailand.

Apalah beda dan hak bernegara dan berwarganegara. Bilamana tindakan UMNO BN menubuhkan JPP bagi mengambilalih kerja-kerja jabatan dan agensi persekutuan bilamana selama 19 tahun Kelantan bawah PAS.

Sememangnya mereka sedar dan terima kenyataan bahawa UMNOlah punca segala-gala. Betullah kata orang selagi mana ada UMNo maka perpaduan tidak akan tercapai. Perhatikan cara mana UMNO boleh dan dapat mencapai perpaduan. Perjuangan UMNo adalah berpaksikan kaum Melayu, di bumi bukan sahaja ada kaum Melayu ada ALlah jadikan suku kaum yang bukan Melayu. Selagi mana ada UMNo perpaduan tidak akan tercapai, jelas-jelaslah UMNO menjaga kepentingan UMNO sebagai yang utama dan rakyat bukan UMNO jangan ke tidak.

Pemuda UMNO buat laporan polis kenyataan Nik Aziz

25/06/2009 2:05pm

KOTA BAHARU 25 Jun — Pemuda Umno Kelantan hari ini membuat laporan polis berhubung satu kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyamakan Umno dengan ajaran sesat dan juga komunis yang didakwa berbaur hasutan dan boleh mewujudkan ketegangan dalam kalangan rakyat.

Laporan itu dibuat oleh ketua Pemuda Umno Kelantan, Anuar Safian, di Balai Polis Kota Baharu pada 10.30 pagi tadi dengan diiringi kira-kira 100 anggota pergerakan itu yang membawa beberapa sepanduk mengecam tindakan Pas bersekongkol dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, Anuar berkata kenyataan Nik Aziz pada 21 Jun lepas menyamakan perjuangan Umno seperti ajaran sesat Ayah Pin dan juga menyamakan Umno sebagai komunis dan menolak Islam, adalah tidak berasas. - Bernama


No comments: