Monday, June 08, 2009

Bawah UMNO belaka

Bila Najib marah kerana asyik berebut jawatan dalam parti politik. Beliau berpesan semasa berucap di Kongres PPP. Melalui ucapannya beliau secara 'terang' dan jelas memberitahu majlis bahawa terus menghubungi ROS (pendaftar Pertubuhan) bertanyakan status parti PPP. ROS memberi jawapan bahawa M Kayves adalah Presiden PPP yang sah.

Sekaligus Najib adalah pemecahbelah dan bertindak menduakan presiden PPP pula, selepas menduakan MB Perak, menduakan spekaer DUN Perak. Semuanya adalah restu daripada pimpinan atasan UMNO.

Najib berkata demikian setelah beliau berada dipuncak, beliau memberi ingatan bahawa orang-orang bawahannya yang bercita-cita tinggi mahu merebut apa yang ada padanya adalah sia-sia dengan ingatan bernada amaran kepada semua pesaingnya dalam UMNO. Najib berlagak menjadi hero, beliau adalah seorang pejuang tulin yang hanya hidup matinya ssemata-mata mahu fikirkan rakyat, jiwa raga diabdikan untuk rakyat dan demi rakyat.



Retorik tiada campurtangan dalam kehakiman adalah palsu, mengatakankan tiada campurrtangan dalam kuasa legaslatif juga adalah dusta belaka. Jadi kesimpulannya semua badan, semua jabatan, semuanya dan segala-galanya adalah bawahnya ?

No comments: