Sunday, May 03, 2009

Sinar Harian: Laris bijak manipulasi berita !!!

Kelantan

Berita tersensasi kini adalah polimek antara Nik Abduh Nik Aziz dengan kumpulan pro pembantu ayahandanya dan tentulah disokong oleh pro TGHH. Inilah namanya politik dan perkembangan politik yang sentiasa hidup.


Sebenarnya PAS sudah melalui banyak peristiwa kes-kes besar dengan jaya hasil berkat kesabaran dan kepimpinan ulama. Inilah kebebsan dalam PAS. Semua pihak boleh bersuara hatta yang lahir rasa tidak puashati itu adalah anak bapa yang ayahandanya berkedudukan tinggi dalam parti. Ini adalah proses dalam kematangan parti politik dan proses berpolitik. Kerana kita tidak boleh menghalang perkara-perkara sedemikian.


Malah jika ada yang gugur sekalipun tentulah mereka diberi ganjaran oleh ALlah SWT atas apa yang diselisihkan. Maknaya kebimbangan satu pihak mengambil pendekatan tertentu dan kecenderungan satu pihak membawa perubahan tertentu adalah proses dalam mentranformasi parti. Oleh itu kita usaha gusar kesemuanya Allah SWT beri pahala. Syaratnya jangan keterlaluan sehingga menyakit dan mencederakan hati-hati lawan masing-masing. Justeru perlawanna idea itu hendaklah dilakukan secara beradab dab berakhlak. Lebih-lebih lagi kita adalah gerakan harakah Islamiyyah

.



g

1 comment:

Ahmad Tarmizi said...

Aku amat bersetuju