Saturday, May 23, 2009

Blog UMNO: Inilah nilaian minda mereka

Lihatlah minda penulis blog ini, blog ini penulis kutip kerana masuk cit cat dalam blog Pahangdaily. Penulis sengaja memetik kerana mahu berkongsi serta menelusur dan menilai bersama pembaca sejauhmana minda para pemuja UMNO di Pahang. Inilah aras rata-rata otak cara gaya penyokong dan pendokong UMNo di Pahang.

Justeru itulah, ingatlah dan insaflah ke bergelutlah kita kejarlah 5 perkara, sebelum datang 5 perkara. Hidup sebelum mati... dalam diri manusia keilmuan islam dalam pelbagai disiplin ilmu wajib dibudayakan dalam hidup. Kerana mencari ilmu dari buai sehingga masuk ke liang lahad.


RAKYAT DI PENANTI DIPERBODOHKAN?????




Masa sekarang bukan PilihanRaya Kecil. Masa sekarang adalah untuk berbakti. Tapi PKR langsung tidak menghiraukan rakyat. Rakyat terpaksa berpenat lelah untuk keluar mengundi dan berkempan. Perkara ini sebenarnya banyak membazikan tenaga, fikiran dan wang ringgit. Kesian Rakyat di penanti diperbodohkan oleh PKR.

Pada PilihanRaya Kecil di Penanti nanti, Rakyat akan diperbodohkan. Rakyat akan keluar berduyun-duyun untuk mengundi. Mereka akan diperbodohkan kerana pengundian sudahpun berlalu sebenarnya masa pilihanraya Umum yang lalu.

Kenapa harus rakyat mengundi untuk kali kedua? Sedangkan tidak ada Ahli DUN Penanti pun yang meninggal dunia. Makcik-makcik, Pakcik-pakcik, Pemuda dan pemudi di Penanti akan keluar mengundi untuk kepopularitian PKR.
Justify Full
Mereka tidak sedarkah bahawa rakyat Penanti diperbodohkan oleh PKR dalam kempen ini ? Hanya kerana PKR mahu mengekalkan momentum kepopulisan parti mereka, rakyat jelata yang jadi mangsa. Penat-penat keluar untuk mengundi sedangkan tidak ada keperluan yang mendesak pun dalam hal ini.

PKR bukan mahu membantu dan memajukan rakyat setempatpun, tetapi lebih kepada ingin berkuasa dan mengekalkan status popular mereka melalui PilihanRaya Kecil ini. PKR beranggapan dengan pilihanraya kecil ini, mereka akan sentiasa dikenang oleh rakyat. Tetapi yang sebenarnya rakyat telah diperbodoh-bodohkan dan dipermainkan dalam PilihanRaya Kecil ini.

Kesian Rakyat di Penanti kerana mereka mahukan kemajuan tetapi tidak adapun apa apa kemajuan di penanti, yang ada hanyalah PKR berkuasa. Kesian !!!!

Haruskah Parti yang menjadikan rakyat sebagai alat untuk berkuasa ini memerintah negara tercinta kita ini? Tanyalah dada yang beriman, jangan tanya selera. kerana selera banyak dipenuhi nafsu yang tidak pernah puas.

Wassalam

No comments: