Sunday, April 05, 2009

Rayuan Kepada pengundi Bkt Gantang

Buliten TV3 jam 1.30 tgh (4 April 2009) memberi gambaran ganas terhadap PAS. Mujurlah dalam perisitiwa yang tegang itu laporannya ada "Hero" mereka iaitu Si Topi Merah yang sokmo dapat mengawal dengan baik (orang malas nak lawan dan masih hormat dengan undang-undang) Depa sahaja yang suka langgar.

Selepas itu, tengok ni TV3 cari MB Perak yang haram (Zambry Kadir) pun bagi nasihat macam selalulah (skrip dah ada) kita boleh jangka apa nasihat dia dan apa kata dia. Sebaliknya orang yang dituduh memang salah (duduk dalam kandang) mana ada lawyer nak bela depa ni.

Ini adalah senjata akhir mahu meraih sokongan, memberi imej buruk negatif kepada pembangkang. Tanam dalam minda orang yang hanya melihat TV dan bersumberkan maklumat TV memang percaya sungguh-sungguh tentang 'jahat', 'ganas' pembangkang. Jika kita pergi sendiri tinjau sendiri dan alami sendiri, kita jadi lain. Insaf kita tengok manipulasi BN dan penipuan BN yang menjolok mata, dan bersifat keterlaluan. Mereka anggap apa sahaja milik kerajaan adalah milik mak bapak depa, mereka peralat dan gunakan sepenuhnya daripada balai raya sekecil-kecil kepada hantu raya sebesar-besarnya. Apa yang penting UMNO 9yg Hodoh) tu kena dimemangkan.

Watak UMNO yang jahat itu , dimata rakyat kini mahu diputihkan. Watak PAS daripada pembangkang mahu dihitam dengan sehitam-hitamnya. Itulah politik UMNO sejaka 50 tahun dahulu.

Apa tunggu lama-lama orang Bkt gantang undi mu ditagih sekali lagi. Kembalilah kita kepada yang asal. Beri sokongan semula kepada calon yang bukan UMNO itu sahaja. Selamat Mengundi.

No comments: