Monday, July 07, 2008

Bn terus menipu dan menipu ?

Baru 100 hari usia kerajaan Pakatan memerintah 5 buah negeri iaitu Kelantan, Perak, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah. Media massa menlabelkan sebagai 'gagal'.

Bagi menangkis serangan mereka , baru inilah kerajaan Persekuutuan bersungguh-sungguh minta kerajaan Sabah dan Sarawak menyenaraikan projek-projek pembangunan bagi dibuat kajian dan disegerakan peruntukan untuknya.

Kita tidak malu kerajaan Pakatan gagal dalam 100 hari mentadbir tetapi kerajaan Pusat sudah 53 tahun gagal langsung 'meremajakan' negeri-negeri sabah dan Sarawak. Di kala semua negeri sudah tua mencapai usia 53 tahun, Sabah dan Sarawak masih lagi merangkak dengan isu pembanungan melibatkan benda-benda asas.

Inilah janji dan penipuan BN selama 52 tahun. Rakyat Sabah dan Sarawak masih sabar dan terus memberi sokongan yang tidak berbelah bagi. Janji dan gula-gula pilihanraya menipu rakyat Sabah dan Sarawak berjalan selama 12 kali pilihanraya. masa itu adalah terlalu panjang dan kita minta rakyat Sabah dan Sarawak segera sedar.


Media cuba 'selak' kain kerajaan Pakatan tetapi kain mereka sendiri ditutup kepala kaki nampak dan ditutup kaki kepala nampak.

No comments: