Wednesday, June 18, 2008

TV3 makin meloyakan ?

Semalam Buliten TV3, mula menyerang kerajaan Kedah dengan memanipulasikan cakap-cakap MB Kedah, yang didakwa sebagai berdolak dalik. Hujah TV3 mendakwa CEO Kulim Tech mahu dipinggirkan secara halus, bilamana kerajaan Kedah yang baru melantik pula seorang lagi Ketua CEO Kulim tech yang baru.

Kesannya dibandingkan dengan jumlah pelaburan luar ke Melaka sejumlah RM7 billion berjaya Ali Rustam jayakan misi pelaburan ke Melaka. maka berdegar-degarlah berita tersebut dan terketar-ketarlah Ali Rustam memberi ulasan.

Hakikat, pelaburan tidak mahu masuk ke Kedah dan bawa lari dari Kedah menjadi agenda serangan, kerana bandingan kerajaan 100 hari Kedah tiada perancangan dan rancangan teratur bagi menarik pelabur ini.

Hakikat, payah bekerja dengan kerajaan baru, dan memperpayah-payahkan pemerintahan dengan memaparkan hak baru serba tidak kena, menunjukkan banyak masalah dan akhir banyak tidak kena dengan media itu sendiri.

Laporan bersifat memihak dengan terang dan jelas menjadikan pendengar makin meloya dan meluat. maka makin dan bertambah meluat serta loya. Semoga kebencian disemai berterusan sehingga kerajaan yang ada tumbang dan terlingkup.

No comments: