Thursday, April 03, 2008

Satu daripada tabiat dan penyakit kepada kerajaan UMNO BN adalah 'penyakit' perosak iaitu tidak mahu orang baik atau berbuat baik .Hasad dan dengki bertaraf tinggi. Dari segi amalan tidak bersikap secara rasional dan profesional dalam semua tindakikut serta kerjabuat. Biarpun mulut lisan mereka juara dalam melaungkan perkataan dan sentiasa beramal dengan slogan keramat iaitu demokrasi. Secara roh dan spiritualnya adalah cukup tersasar jauh.

Bermula dengan penderaan wakil-wakil rakyat pembangkang semasa arwah Pak Nik Lah yang menjadi MP PAS Parlimen Pengkalan Chepa, UMNO memagerankan kerajaan pilihan rakyat Kelantan, UMNO mendera 18 tahun kerajaan Kelantan dengan pelbagai deraan, UMNO menipu dan mengambil semula Terengganu secara tidak sihat, dan kini UMNO mula mendera 5 buah kerajaan Barisan Rakyat dengan pelbagai ugutan dan tekanan.

Gambaran di atas adalah gambaran penyakit kronik dalaman UMNO BN yang perlu 'dirawat' sebelum mahu merawat lain-lain kerajaan , maka UMNO itu sendiri perlu masuk ke wad. Di kala dan masa mereka ramai ahli - ahli yang terdiri daripada para doktor, ustaz UMNO diketepikan , sementara masa memerintah mereka penuh dengan dendam kesumat kepada kerajaan bukan sealiran mereka.

Inilah caranya berfikir bangsa yang diangkasakan, bangsa yang diglokalkan, bangsa yang berminda dengan minda kelas pertama.

Keresahan dan tidakpuashati kini balik dan Allah pulangkan kepada mereka sesudah 50 tahun merdeka dengan memerintah negara Malaysia dengan rakus dan angkuh. Maka banyaklah kefasadan serta kemusnahan yang dilakukan dengan tangan-tangan mereka.

No comments: