Wednesday, April 02, 2008

Mimpi ngeri dan 'ketakutan' UMNO BN kian mengetarkan. Jikalah benar seperti yang uar-uar 'hayat' kerajaan BN sudah sampai , maka tahun ini mungkinlah adalah tahun terakhir BN. Benarlah selepas ini Pak Lah akan menjadi ketua Pembangkang Yang Tidak tidur lagi.Begitulah adanya dan kehendaknya.

Kini Pakatan Kerajaan Barisan Rakyat maju selangkah lagi, mereka dapat duduk bersama berbincang dan bersetuju dengan mudah dan cepat ke arah pemaufakatan serta persepakatan pembangkang kuat bagi mencari titiktemu kebersamaan dalam menentukan semua dasar memerintah bagi kelima-lima negeri Barisan Rakyat.

Ini adalah satu lagi 'bukti' atau tangga kerajaan Barisan Rakyat yang pada asas yang masing-masing dasar berbeda idealogi, kefahaman, tetapi dapat membentuk persepakatan. Tanda rahmat ini, tolak ansur ini serta persefahaman yang cukup tinggi dan semangat sporting antara pimpinan dengan kemenangan anugerah Allah akan dapat memberi ruang dan peluang besar bagi membuktikan kepada rakyat pilihan rakyat ini adalah tepat pada masa pilihan masa depan mereka .

Cemas, takut , gelabah, gerun kepada persepakatan ini, akan kita ketahui bilamana ulasan komen pimpinan BN dan UMNO bermula esok.

No comments: